پمپ کله گلابی یا کوزه ای یا خمره ای چیست؟

پمپ کله گلابی

پمپ کله گلابی یک نوع پمپ سانتریفیوژ خودمکش است که با نام های پمپ خمره ای  و کوزه ای نیز در بازار شناخته شده است. اگر در ساختمان خود با افت فشار آب رو به رو هستید می توانید از پمپ خمره ای نیز برای بهتر شدن فشار آب استفاده کنید. در ادامه بیشتر درباره ویژگی های پمپ کله گلابی صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مختصری درباره مفهوم پمپ کله گلابی

پمپ کله گلابی محصولی کاملا مناسب برای تامین آب ساختمان حتی در صورت مخلوط بودن با گاز نیز می باشد. البته باید بدانید که از پمپ خمره ای تنها در تاسیسات خانگی و عمرانی کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که در صورت متصل کردن این پمپ به مخزن اتوکلاو  می توان از آن برای ضد عفونی کردن ابزار ها، تجهیزات پزشکی، محیط کار  و مواد آزمایشگاهی می توان استفاده کرد. برای ضد عفونی کردن تجهیزات پزشکی نیاز است که از بخار آب تحت فشار در دمای بالا استفاده کرد. در واقع اتوکلاو کمک می کند تا بخار آب تحت فشار و در دمای بالا در تجهیزات پزشکی بچرخد  و آن ها را ضد عفونی کند.

آشنایی با ساختار پمپ کوزه ای

از ظاهر پمپ کوزه ای شباهت بسیاری به نام آن دارد. کمی دقیق تر که اجزای پمپ خمره ای را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که یک اجکتور خارجی برای آن طراحی شده است. اجکتور در قسمت ورودی پمپ قرار دارد و باعث می شود که پمپ خمره ای خاصیت خودمکشی داشته باشد. خاصیت خودمکشی به پمپ کمک می کند که فشار خروجی در آن افزایش پیدا کند. جنس بدنه پمپ خمره ای از سرامیک و کربن تشکیل شده است. اما جنس شفت این پمپ از استنلس استیل 300 می باشد. در ادامه بیشتر درباره مزایای پمپ کله گلابی صحبت خواهیم کرد.

پمپ کله گلابی

معرفی مزایای پمپ کله گلابی

از مزایای پمپ کله گلابی می توان به قابلیت خود مکش بودن، مواد سازنده با کیفیت، راندمان کاری بالا، ارتفاع آبرسانی مطلوب نیز اشاره کرد. همچنین می توان از این پمپ خمره ای برای اتصال به مخازن اتوکلاو و افزایش فشار آب های ساختمانی استفاده کرد.

نکته: پمپ کوزه ای به دلیل داشتن خاصیت خود مکشی از ارتفاع آبرسانی مناسبی برخوردار است. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در مکش خوب در ارتفاع بالا توسط پمپ خمره ای استفاده از متریال خوب در ساخت آن نیز می باشد. بنابراین اگر به دنبال یک پمپ آب خانگی قدرتمند برای حل افت فشار در ساختمان خود هستید ما به شما خرید پمپ کوزه ای را از سایت  توحید پمپ پیشنهاد می کنیم.

پست قبلی

آموزش نصب پمپ کفکش و طریقه کار آن

پست بعدی

پمپ حفاری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما