آموزش نصب پمپ کفکش و طریقه کار آن

نصب پمپ کفکش نیاز به مهارت و افراد متخصص دارد چرا که کفکش ها دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام باید طبق نوع کفکش نصب شوند. بنابراین نصب نادرست کفکش ممکن آسیب های جدی به پمپ آب وارد کند و مجبور به پرداخت هزینه های اضافی برای تعمیر یا خرید پمپ سالم باشید. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه نصب پمپ کفکش هستید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چرا به پمپ کفکش نیاز داریم؟

 تعداد طبقات ساختمان های مسکونی روز به روز در حال افزایش است. بنابراین اگر فشار آب کم شود دیگر جریان آب با فشار متناسبی به سایر واحد های ساختمان نمی رسد. بنابراین نیاز است که با کمک گرفتن از کارشناسان مهارت دیده سایت معتبر توحید پمپ اقدام به خرید پمپ آب  خانگی کنید. برای خرید پمپ آب اطلاعاتی مانند تعداد طبقات و واحدهای موجود در یک ساختمان بسیار مهم است چرتا که پمپ آب دارای انواع مختلفی است و هر پمپ جوابگوی تعدادی از نفرات در ساختمان می باشد. بنابراین برای یک ساختمان سه طبقه پمپی متفاوت از یک ساختمان بیست طبقه خریداری می شود. در ادامه بیشتر درباره کاربرد های پمپ کفکش صحبت خواهیم کرد.

معرفی کاربردهای پمپ کفکش

به طور کلی دو نوع پمپ آب برای انتقال و جا به جای آب های تمیز و آلوده طراحی شده  است. چرا که آب تمیز بدون هیچ گونه زباله ای است و راحت تر از آب دارای ذرات جامد انتقال پیدا خواهد کرد. اگر قصد انتقال آب تمیز از استخر یا حل مشکلات افت فشار در یک ساختمان را دارید بهترین گزینه برای شما خرید پمپ کفکش مناسب های تمیز و فاقد ذرات جامد است. اما اگر آب دارای ذرات جامد است باید بدانید که استفاده از پمپ کفکش به معنی خراب شدن آن و حتی سوختگی پمپ نیز می باشد. در نظر داشته باشید که اگر اطلاعات شما درباره پمپ ها کافی نیست بسیار مهم است که برای نصب پمپ کفکش اقدام نکنید. چرا که هزینه خرید پمپ کفکش بالا است و بهتر است این مورد را به عهده افراد متخصص بگذارید. در ادامه برای آشنای بیشتر با مراحل نصب پمپ کفکش به صورت مختصر توضیحاتی را در اختیار شما قرار داده ایم.

 

نصب پمپ کفکش

آموزش نحوه نصب پمپ کفکش

ابتدا باید بدانید که پمپی که قصد نصب آن را دارید چه نوع پمپی است. سپس نسبت به مدل پمپ می توانید شروع به مراحل نصب کنید. در اولین مرحله اگر پمپی که قصد نصب آن را دارید در دسته بندی پمپ های کفکش قرار دارد لازم است که بدانید که این نوع پمپ ها به شناور بودن معروف هستند. بنابراین خطرناک ترین وضعیت برای نصب پمپ کفکش محیطی خشک نیز می باشد. خشک بودن محیط می تواند به سرعت عملکرد پمپ شما را دچار مشکل کند و در نهایت باعث از کار افتادگی آن شود. پس اولین و مهمترین مرحله در نصب پمپ کفکش مربوط به محل قرار گیری پمپ است. بسیار مهم است که پمپ را در محیطی قرار دهید که در آب شناور باشد. و حتی ذره ای از آن در محیطی خشک قرار نگیرد. چرا که موتور این نوع پمپ توسط آب در محیطی که قرار دارد خنک شده و برای مدت های طولانی به خوبی کار می کند. اگر به دنبال یکی از فروشگاه های معتبر و تولید کننده پمپ کفکش هستید ما به شما توحید پمپ را پیشنهاد می کنیم.

مراحل نصب پمپ کفکش

پس از در نظر گرفتن مکانی مناسب برای نصب پمپ کفکش نوبت به استرینر می رسد. استرینر در دو حالت ثابت و متحرک وجود دارد. استرینر نیز به محافظت از پمپ شما در صورت عبور اشغال کمک بسیاری می کند. همچنین در نصب پمپ کفکش توجه به باز بودن صافی پمپ نیز اهمیت بسیاری دارد. اگر صافی باز است لازم است که حتما آن را در حالت بسته قرار دهید. سپس می توانید طنابی به دهانه خروجی پمپ وصل کنید و به کمک کن پمپ کفکش را به کف برسانید. اگر محل مورد نظر شما استخر یا چاه است باید به طول طناب توجه لازم را داشته باشید تا طناب کم نیاید. همچنین استفاده از شلنگ استاندارد و اتصال آن به دهانه خروجی پمپ از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیار مهم است که برای قرار دادن پمپ در کف استخر و هر مکان دیگری به هیچ عنوان از سیم مفتولی استفاده نکنید. چرا که استفاده از سیم باعث می شود که در صورت بوجود آمدن قطعی سیم کل آب دارای جریان برق شود.

 

نصب پمپ کفکش

 نکات مهم در نصب پمپ کفکش

  • هوا گیری پمپ در ابتدای نصب لازم است.
  • نصب پمپ کفکش باید حدود 20 الی 30 سانتی متر بالاتر از کف استخر باشد.
  • قبل از قرار دادن پمپ در آب بررسی میزان املاح آب از وظایف شما است.
  • کسب اطلاعات درباره پمپ خریداری شده قبل از نصب آن بسیار اهمیت دارد.
  • استفاده از شلنگ استاندارد و عدم استفاده از سیم کش برای جلوگیری از برق گرفتگی اهمیت بسیاری دارد.

تخلیه آب به کمک پمپ کفکش چگونه انجام می شود؟

اولین مسئله در تخلیه آب به کمک پمپ کفکش توجه به تمیز بودن آب و کم بودن املاح آن است. چرا که پمپ کفکش قابلیت پمپاژ آب دارای املاح را ندارد. بنابراین اگر احساس می کنید که آب به ذرات ریز و درشت آلوده است بهترین پیشنهاد به شما استفاده از پمپ لجن کش نیز می باشد. بنابراین برای تخلیه آب به کمک کفکش نیاز است که از یک صافی  قبل از انداختن پمپ به داخل آب استفاده کنید. این صافی بهتر است در قسمت ورودی پمپ آب قرار گیرد تا بتواند به راحتی آب را تخلیه کند.

اهمیت فلوتر در نصب پمپ آب خانگی

فولتر نیز قطعه ای مهم است که بودن یا نبودن آن در هنگام نصب به مدل پمپ آب بر می گردد. بنابراین اگر پمپ شما نیازی به این قطعه نداشته باشد نیاز نیست که فلوتر خریداری کنید. اما در غیر اینصورت خرید سوئیچ فلوتر الزامی است. برای نصب کردن این قطعه باید از قسمت بالایی پمپ کفکش، یک گیره برداشته و جای و جای آن گیره فلوتر را نصب کنید.

پست قبلی

بررسی ۳ مشکل اساسی پمپ آب

پست بعدی

پمپ کله گلابی یا کوزه ای یا خمره ای چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما