پمپ حفاری چیست؟

پمپ کفکش حفاری

پمپ کفکش حفاری کاربرد بسیاری در پروژه های عمرانی برای اجرای فرایند انتقال مواد زائد نیز دارد. انتقال سیالی که دارای مواد کثیف و ساینده  هستند با استفاده از پمپ مناسب حفاری به راحتی قابل انجام است. در ادامه با معرفی انواع مدل های پمپ مناسب حفاری همراه ما باشید.

معرفی انواع پمپ حفاری

پمپ های مناسب حفاری دارای انواع مختلفی هستند که در این بخش به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

پمپ کفکش حفاری: به طور کل پمپ کفکش برای انتقال آب تمیز مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت انتقال آب کثیف و دارای ذرات جامد را ندارد. بنابراین پمپ کفکش حفاری را در مکان هایی استفاده می کنند که کمترین ذرات جامد در آب وجود داشته باشد تا مشکلی در انتقال سیال توسط پمپ حفاری به وجود نیاید. بنابراین نصب و استفاده از پمپ حفاری کفکش در مکان هایی که دارای ذرات جامد است امری بسیار اشتباه می باشد که ممکن است آسیب های جدی به دستگاه ها وارد کند. از اثرات مخرب نصب پمپ حفاری در سیال های آلوده می توان به فرسوده شدن اجزای مهم داخلی پمپ اشاره کرد.

 اجزای داخلی کفکش حفاری:

  • پروانه
  • هوزینگ
  • سیل مکانیکی و..

نکته: اگر به دنبال پمپ کفکش مناسب حفاری با کیفیت هستید که مدت زمان زیادی را برای شما کار کند پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت توحید پمپ و خرید پمپ کفکش حفاری از این سایت معتبر است. چرا که استفاده از قطعات با کیفیت تاثیر بسیاری را بر روی میزان دوام این پمپ خواهد گذاشت.

 

پمپ کفکش حفاری

پمپ لجن کش حفاری چیست؟

پمپ لجن کش حفاری بسیار قوی تر از پمپ کفکش حفاری است چرا که از اجزای قدرتمندترین استفاده می کند. پروانه خرد کن در ورودی پمپ باعث شده که افراد بتوانند با خیال راحت از پمپ لجن کش حفاری برای انتقال سیال های آلوده نیز استفاده کنند. بنابراین برخلاف پمپ کفکش حفاری از پمپ لجن کش حفاری در بیشتر مکان ها می توان استفاده کرد. برخی از تولید کنندگان تنها به تولید لجن کش حفاری می پردازند تا بتوانند پمپ های قدرتمند با کمترین خسارت های وارده و بیشترین راندمان را تولید کرده و روانه بازار کنند.

پمپ گل کش حفاری چیست؟

پمپ گل کش حفاری نه تنها دارای بدنه ای مقاوم است بلکه از قطعات مرغوبی مانند هوزینگ بهره می برد. بنابراین کیفیت بالای اجزای سازنده پمپ گل کش حفاری باعث شده تا قدرت بالایی در پمپاژ آب داشته باشد و ارتفاع آبرسانی نیز بسیار  قابل توجه باشد. اگر قصد انتقال آب حاوی گل و لای، شن و ماسه، فاضلاب های خانگی و صنعتی، مواد نفتی غلیظ، انتقال دوغاب مصالح ساختمانی را دارید بهترین گزینه برای شما خرید پمپ گل کش حفاری نیز می باشد.

 

پمپ کفکش حفاری

بررسی مزایای استفاده از پمپ مناسب حفاری

از پمپ حفاری برای جا به جایی مواد حفاری مانند: شن و ماسه نیز استفاده می شود. بنابراین با استفاده از پمپ حفاری قدرت و قابلیت لازم برای جا به جایی مواد حفاری مانند: خاک، شن و ماسه، سنگ ها نیز وجود خواهد داشت. برای آشنایی بهتر با ویژگی های استفاده از پمپ حفاری در این بخش به معرفی مزایای استفاده از این پمپ خواهیم پرداخت.

حمل و جا به جایی آسان مواد حفاری:

همانطور که گفته شد برای جا به جایی مواد حفاری از پمپ های مخصوص به آن استفاده می کنند و موادی مانند خاک، شن، سنگ ها را نیز جا به جا خواهند کرد. وزن مواد حفاری بسیار بالا است بنابراین برای جا به جایی آن ها تنها می توان از پمپ های حفاری مخصوص مثل پمپ حفاری لجن کش استفاده کرد.

تخلیه مواد حفر شده :

یکی از مزایای استفاده از پمپ حفاری کاهش وزن مواد سنگینی است که پمپاژ شده است. بنابراین هرگز شاهد انباشتگی مواد حفاری شده در پمپ های حفاری نخواهید بود. یکی از دلایلی که پمپ های حفاری به خوبی کار می کنند و تخلیه مواد حفاری شده به درستی انجام می شود وجود قطعاتی قدرتمند مانند: پروانه و شفت است. بنابراین پروانه و شفت در انتقال سیال و تخلیه مواد نیز دچار مشکل نخواهند شد.

پاکسازی محیط :

یکی از نکات جالبی که باید بدانید این است که حفاری محیط باعث بروز آلودگی آن محیط خواهد شد. بنابراین پاکسازی محیط اهمیت بالایی پیدا خواهد کرد. آلودگی محیط نیز نسبت به مواد حفر شده ممکن است میزان مختلفی داشته باشد. یکی از مهم ترین زمان هایی که نباید از پاکسازی محیط حفاری شده غافل شوید به زمانی اختصاص پیدا می کند که مواد حفاری شده برای سلامتی انسان ها و گیاهان مضر باشند. از مواد مضر برای گیاهان و انسان ها که نیاز به پاکسازی محیط دارند می توان به مواد شیمیایی اشاره کرد.

 

پمپ کفکش حفاری

پست قبلی

پمپ کله گلابی یا کوزه ای یا خمره ای چیست؟

پست بعدی

پروانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما