چند ترفند ساده برای نگهداری بهتر از پمپ آب

نگهداری بهتر از پمپ آب

در این مقاله از سایت توحید پمپ به بررسی اینکه پمپ آب چیست و چند ترفند ساده برای نگهداری بهتر از پمپ آب خواهیم پرداخت پس با ماهمراه باشید.

چند ترفند ساده برای نگهداری بهتر از پمپ آب

شایان به ذکر است که پمپ آب که بیشتر در ساختمان های اداری و مسکونی مورد استفاده قرار میگیرد، میتواند در تمامی صنایع مختلف از آن استفاده کرد، حال شاید برای شما سوال شود که هدف از استفاده از پمپ آب چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که هدف از استفاده از پمپ آب افزایش فشار آب میابد و در اصل وسیله ایی برای انتقال راحت و سریع آب به تمامی نقاط ساختمان میباشد. حال باید به این موضوع توجه کنید که این دستگاه تا زمانی که برای آن مشکلی پیش نیاید به مشکل بر نمیخورد اما نمیتوان از این محصول انتظار داشت که هیچگاه اتفاقی برای آن نمیافتد.

نگهداری از پمپ های آب خانگی بسیار مهم است پس برای جلوگیری از هرگونه مشکلی شما باید به صورت مداوم عملکرد پمپ را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه از این مقاله در سایت توحید پمپ با ما همراه باشید تا با بهترین روشهای نگهداری پمپ آب آشنا شوید.

بهترین روش نگهداری پمپ آب که باید بدانید

دور کردن پمپ آب از یخ زدگی :

همانطور که میدانید با سرد شدن هوا و با رسیدن فصل سرما امکان یخ زدن برای پمپ های آب خانگی افزایش پیدا می نماید و همین امر سبب آسیب رسیدن به پمپ آب ساختمان شما میگردد. بهترین روش برای نگهداری از پمپ آب در فصل سرما عایق بندی کردن پمپ آب میباشد ، اگر پمپ در طول پمپاز نمودن آب دچار یخ زدگی شود میتوانید به کمک آلومینیوم و پشم شیشه آن را عایق بندی نمایید تا هوای که وارد پمپ میگردد و دینام خنگ بماند و به علاوه خود منبع نیز عایق ماند.

چند ترفند ساده برای نگهداری بهتر از پمپ آب

روغن کاری پمپ آب در دوره های مختلف :

یکی از بهترین روش های نگهداری از پمپ های آب خانگی میتوان به روغن کاری نمودن پمپ آب در زمان های متفاوت اشاره نمود. روغن کاری را بیشتر در زمان هایی انجام میدهند که دمای پمپ بالا باشد و سیستم نیز آببندی شده باشد اما شایان به ذکر است که در صورت پایین بودن دمای قطعات و پایین بودن دور موتور بهتر است به جای روغن از گریس های صنعتی استفاده نمایید؛ حال شایان به ذکر است که برای روغن کاری باید تمام اتصالات پمپ آب را قطع نمایید و پیچهای موجود را شل کرده و در ادامه بطری روغن را از مخزن سطح ثابت خارج کنید و درپوش روغن را خالی نماید و در ادامه باید بطری را از همان نوع روغن پرکرده و آن را فشار دهید تا روی پوشش یا لوله محافظ مخزن سطح ثابت متوقف شود تا پر شدن دو سوم مخزن این روش را ادامه دهید و با پیچ نگهدارنده آن را محکم کنید روغن داخل بطری را به دفعات بررسی نموده و در صورت لزوم مجدد ان را پر نمایید .

خود داری از روشن کردن پمپ بدون آب :

روشن کردن پمپی که درون آن آب نمیباشد خودداری نمایید برای جلوگیری از این مورد باید حتما از پمپ آبی که ظرفیت آن برابر با ظرفیت با ساختمان شما است استفاده نمایید. شایان به ذکر است که اگر پمپ آبی بدون آب کار کند موتور پمپ داغ میکند و موجب سوختن پمپ آب شما میشود. حال باید به این نکته توجه کنید که پمپ های آبی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد عملکرد آن به گونه ایی است که در کنار آب به بهترین شکل ممکن کار میکنند بنابراین هیچ عنوان از پمپ آب بدون آب استفاده نکنید.

عدم داغ شدن بیش از حد پمپ :

زیاد شدن گرمای بیش از حد پمپ آب احتمال سوختن و به مشکل خوردن پمپ آب را افزایش میدهد پس برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد پمپ را کنترل نمایید. شایان به ذکر است که پمپ آب به شکل کاملا اتوماتیک کار میکند و هر زمان که شیر آب باز شود پمپ آب شروع به کار میکند و زمان بسته شدن شیر آب، پمپ خاموش میگردد.

شما دوستان عزیز باید به این موضوع توجه نمایید که اگر پمپ آب شما توانایی پمپاژ آب به طبقات بالاتری را ندارد پس بهتر است که از یک پمپ پر قدرت تر استفاده نماید. حال باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که یکی دیگر از دلایل گرم شدن بیش از حد پمپ های آب میتوانیم به خرابی کلید گریز از مرکز، عدم استفاده از منبع برای پمپ , استفاده از پمپ بی کیفیت یا دست دوم و احتمال اتصالی کردن در مدار می باشد .

هواگیری پمپ آب :

باید به این موضوع نیز توجه نماید که در صورتی که برای طولانی مدت پمپ آب هواگیری نشود ، دیگر توانایی پمپاز آب را نخواهد داشت در اصل باید به این موضوع نیز توجه نماییم که هواگیری کردن پمپ آب کار آسانی هست و تنها با استفاده از یک آچار و پیچ گوشی میتوانید به راحتی آن را انجام دهید. شایان به ذکر است که عواملی که موجب هوا گرفتن پمپ آب می شود ایراد داشتن واشر یا اورینگ پمپ , تمام شدن آب مخزن , یخ زدگی پمپ , مشکل در اتصالات پمپ و ارتفاع تنظیم و ترک یا شکستگی در لوله ها یا پمپ آب خانگی است .

مراحل هواگیری پمپ آب خانگی :

  • با توجه به فاصله پمپ آب خانگی از مخزن آب تهیه کنید .
  • پمپ آب را از برق کشیده و یک شیر آب را از یکی از واحدهای آپارتمان باز کنید .
  • دریچه هواگیری را باز و آب را داخل مخزن بریزید .
  • دریچه آب را کاملا با آچار فرانسه ببندید و پمپ را به برق وصل کنید .

نصب صحیح پمپ آب :

نصب صحیح پمپ آب در بهبود نحوه عملکرد آن و نیز طول عمر بالای آن تأثیر زیادی دارد , توصیه می شود برای نصب پمپ حتما از تکنیسین کمک بگیرید توجه به چند نکته در هنگام نصب ضروری است از جمله :

  • نصب پمپ آب روی سطح صاف صورت گیرد .
  • نصب پمپ در محیطی خشک انجام شود .
  • نصب پمپ آب پایین تر از لوله و شیر مخزن آب باشد .
  • بین پمپ آب و مخزن شیری نباشد .
  • پمپ بین اولین شیر آب و مخزن نصب گردد .

بررسی نمودن خازن به صورت دوره ای :

باید به این موضوع نیز توجه کنیم که باید به صورت دوره ایی خازن را بررسی نماید و در اصل شایان به ذکر است که خازن بخشی از الکتروموتور پمپ می باشد و در اصل وظیفه آن ذخیره نمودن برق میباشد تا زمانی که پمپ را خواستیم روشن نماییم در کل میتوان گفت که خازن نقش باتری در پمپ را ایفا میکند  و همانظور که مشخص است باتری پس از یک دوره استفاده تمام میشود پس خازن را هم باید به صورت دوره ایی تعویض نمایید.

کلام آخر:

افراد گمان می‌ینمایند که سخت‌ترین کار همان انتخاب و خرید پمپ آب میباشد در صورتی که نگهداری از پمپ آب جزو یکی از سخت ترین کارها میباشد. برای این کار شما باید به صورت دوره ایی از فردی که متخصص یا تعمیرکار کمک بگیرید . شما دوستان عزیز باید قبل از خرید از با کیفیت بودن و اورجینال بودن آن پمپ را خریداری نمایید. در مقاله چند ترفند ساده برای نگهداری بهتر از پمپ آب با بهترین روش های نگهداری پمپ آب خانگی آشنا شدید.

پست قبلی

کفکش و لجن کش و تفاوت های آن ها

پست بعدی

الکتروموتور تک فاز و سه فاز و تفاوت های آن ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما