آموزش نصب پمپ کفکش و طریقه کار آن

آموزش نصب پمپ کفکش

آموزش نصب پمپ کفکش برای کسانی که پمپ کفکش تهیه کرده اند امری ضروری است. باید بدانید که استفاده از پمپ کفکش بدون یادگیری نحوه کار باعث بروز مشکلات بسیاری خواهد شد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر  درباره نحوه کار با پمپ کفکش هستید در ادامه این مطلب با آموزش نصب پمپ کفکش و طریقه کار با آن همراه ما باشید.

مختصری درباره کفکش

پمپ کفکش برای انتقال آب تمیز و بدون آشغال به کار می رود. بنابراین اگر قصد انتقال آب کثیف و دارای اشغال را دارید بهتر است از لجن کش ها استفاده کنید. چرا که موتور پمپ کفکش توانایی انتقال آب های دارای لجن را ندارد. برای درک بهتر این مطلب در ادامه به معرفی کاربرد های پمپ کفکش خواهیم پرداخت.

معرفی کاربردهای پمپ کفکش: 

  • مناسب برای سیالات مختلف صنایع غذایی
  • مناسب برای تمیز کردن آب استخر
  • مناسب برای مصارف مسکونی
  • انتقال آب مخازن و استخر ها
  • تخلیه پساب های فاضلاب
  • آبیاری مزارع کشاورزی
  • مناسب برای فواره ها
  • انتقال آب چاه ها و ..

 

پمپ کفکش استخر

 بررسی اهمیت خرید پمپ با کیفیت

مهم ترین مسئله این است که ابتدا یک پمپ کفکش قدرتمند و با کیفیت خریداری کنید. بنابراین یک خرید نامناسب می تواند باعث شود در هنگام نصب با مشکلاتی رو به رو شوید. برخی از افراد بعد از خرید پمپ کفکش تصور می کنند که  توانایی نصب آن را دارند اما این یک تصور غلط است و نباید آن را اجرا کرد. باید بدانید که نصب پمپ کفکش یک کار تخصصی است و نیازمند مهارت خاصی است. اگر شما مهارت لازم را ندارید بهتر است کار را به یک متخصص مهارت  دیده بگذارید تا دچار مشکلات مرتبط با نصب اشتباه و خسارت های جبران ناپذیر نشوید.

نکته: باید بدانید که کیفیت محصول را قیمت آن مشخص نمی کند. بلکه ویژگی های فنی و کیفیت اجزای آن است که به عملکرد آن کمک می کند. اگر اطلاعات کافی درباره مشخصات یک پمپ کفکش کاربردی و با کیفیت ندارید بهتر است با متخصصان توحید پمپ تماس بگیرید. تیم متخصص و با تجربه توحید پمپ نسبت به بودجه شما بهترین  دستگاه را به شما عزیزان معرفی خواهد کرد. در ادامه به بررسی نحوه نصب  صحیح پمپ کفکش خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

اهمیت خرید پمپ با کیفیت

آموزش نصب پمپ کفکش

پمپ کفکش یا پمپ شناور باید در آب شناور باشد تا به درستی کار کند و دچار سوختگی نشود. بنابراین اولین نکته در نصب پمپ کفکش قرار دادن آن درون آب است. جالب است بدانید که غوطه ور کردن پمپ کفکش درون آب به خنک شدن این دستگاه کمک بسیاری خواهد کرد. بنابراین پمپ های شناور به دلیل داغ شدن موتور دچار مشکل نخواهد شد.  موتور های دیگر که بنزینی، برقی هستند دچار مشکل داغ شدن موتور خواهند شد.  بنابراین خرابی موتور در نوع بنزینی و برقی بسیار بیشتر دیده می شود. تنها در صورتی که پمپ ها را به صورت تخصصی بشناسید یا آموزش نحوه نصب آن ها را گذرانده باشید می توانید پمپ کفکش را به راحتی و درستی نصب کنید. در ادامه به صورت مرحله به مرحله نحوه نصب پمپ شناور را بررسی خواهیم کرد.

مرحله اول: برای نصب پمپ کفکش ابتدا باید به فکر استرینر باشید. استرینر در دو حالت ثابت و متحرک وجود دارد. از مزایای خرید استرینر متحرک راحتی تمیز شدن قسمت زیر آن در صورت جمع شدن آشغال است.

مرحله دوم: چک کردن صافی پمپ کفکش، اگر صافی باز بود باید در حالت بسته قرار بگیرد.

مرحله سوم: طنابی را آماده کرده و به دهانه خروجی پمپ کفکش وصل کنید. این کار برای رساندن پمپ به کف محل مورد نظر (استخر، چاه و ..) است.

مرحله چهارم: یک شلنگ پلاستیکی به دهانه خروجی پمپ وصل کنید. در این مرحله محکم کردن شلنگ با بست پلاستیکی  یا فلزی اهمیت بالایی دارد.

مرحله پنجم: پمپ را در محل مورد نظر قرار دهید. در پایین فرستادن پمپ نباید از سیم کش استفاده کرد. چرا که در صورت قطعی سیم تمامی آب استخر یا چاه حاوی برق می شود که بسیار خطرناک است.

 

 پمپ کفکش

نکات مهم و مرتبط با نصب پمپ

  1. بررسی میزان املاح آب قبل از نصب پمپ کفکش
  2. چک کردن میزان آبی که پمپ درون آن نصب می شود.
  3. پمپ کفکش مناسب آب های دارای کمترین املاح هستند.
  4. وجود مدار مناسب در ساختمان جهت قطع و وصل پمپ نیز لازم است.
  5. هواگیری قبل از نصب پمپ مهم است که فقط افراد متخصص باید هواگیری را انجام دهند.
  6. نصب پمپ بدون در نظر گرفتن 20 الی 30 سانتی باعث بروز مشکلات در پمپ خواهد شد.
  7. باید بدانید پمپ شما قرار است چه کاری انجام دهد و چه عواملی باعث سوختن آن می شود.
  8. پمپ آب باید 20 الی 30 سانت بالاتر از کف استخر یا هر مکانی که قصد نصب پمپ در آن را دارید باشد.
  9. در بالای پمپ کفکش محلی برای اضافه کردن روغن است که باید آن را پیدا کرده و روغن مخصوص را اضافه کنید.
  10. استفاده از تجهیزات مناسب مانند: کنترل فاز، کنتاکتور، کلید مینیاتور،کلید حرارتی الزامی است در غیر اینصورت شوک های اضافی باعث سوختن پمپ خواهند شد.

 

آموزش نصب پمپ کفکش و نکات مهم آن

چرا برای پمپ کفکش فلوتر بخرم؟

فلوتر یک قطعه پلاستیکی مهم برای کفکش است. فلوتر در آب به صورت شناور قرار می گیرد. اگر آب کم شود فلوتر به خاموش شدن دستگاه و جلوگیری از سوختن موتور پمپ کمک می کند. اگر پمپ شما بدون فلوتر است باید آن را با استفاده از گیره و پیچ گوشتی درون پمپ نصب کنید. یکی از کارهای تخصصی و مهم در نصب پمپ شناور نصب فلوتر نیز می باشد.

با ذرات معلق آب چکار کنیم؟

همانطور که گفته شد پمپ کفکش برای انتقال آب های تمیز است. بنابراین توانایی انتقال آب دارای ذرات معلق زیاد را ندارد. اما اگر املاح و ذرات معلق در حدی هستند که پمپ شناور  توانایی انتقال آن ها را داشته باشد برای انتقال این ذرات بدون بروز مشکل برای پمپ باید از یک صافی درون پمپ استفاده کنید. توجه داشته باشید که صافی را در قسمت ورودی پمپ نصب کنید. در صورت نصب صافی در قسمت ورودی به راحتی آب تخلیه خواهد شد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت های لجنکش و کفکش هستید می توانید با کلیک کردن روی لینک مقاله آن را مطالعه کنید.

پست قبلی

الکتروموتور تک فاز و سه فاز و تفاوت های آن ها

پست بعدی

الکتروموتور تک فاز چیست و چه کاربردی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما