بررسی ۳ مشکل اساسی پمپ آب

مشکلات پمپ آب

پمپ آب خانگی وسیله ای الکترونیکی است که بعد از یک مدت استفاده نیاز به بررسی و تعمیر دارد. اگر پمپ آب شما نیز دچار مشکل شده است و علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره راه حل های تعمیر پمپ آب هستید در ادامه این مطلب با بررسی مشکلات پمپ آب همراه ما باشید.

چگونه از مشکلات پمپ آب با خبر شویم؟

یکی از مسائل مهم درباره وسایل الکترونیکی استهلاک پیدا کردن آن ها با گذشت زمان است. بنابراین اگر وسایل الکترونیکی  مانند پمپ آب در ساختمان شما وجود دارد بسیار مهم است که هر چند وقت یکبار به سراغ آن بروید و سلامت آن را چک کنید این مسئله باعث می شود که قبل از بوجود آمدن خرابی ها مشکلی که ممکن  است برای پمپ پیش بیاید را پیدا و حل کنید. همچنین یکی از راه های جلوگیری از سوختن پمپ آب رعایت نکات ایمنی و چک کردن آن در زمان مناسب است.

برای حل مشکلات پمپ آب چه باید کرد ؟

همانطور که متوجه شده اید اولین مسئله در جلوگیری از بروز مشکلات برای پمپ آب تست آن ها در فاصله زمانی کوتاه مدت است. اما اگر باز هم مشکلاتی برای پمپ آب شما بوجود آمد. لازم است که از افراد متخصص و مهارت دیده برای پیدا کردن عیب سیستم و حل آن استفاده کنید.گاهی ممکن است دلیل خرابی پمپ آب از کار افتادن قطعه مهمی در پمپ باشد. در چنین حالتی یک نفر باید تشخیص دهد که کدام قطعه از پمپ آب دچار مشکل شده است پس از پیدا کردن قطعه خراب می توان آن را با قطعه ای سالم تعویض کردهمچنین باید بدانید که اگر پمپ با مشکل رو به رو شود. باید به روش های اصولی عیب یابی آن انجام شود. در غیر اینصورت پمپ آب مجدد دچار مشکل خواهدشد.

 

مشکلات پمپ آب

چگونه افت فشار جریان آب را حل کنیم؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است نشان دهنده عملکرد نادرست پمپ آب خانگی شما باشد کم شدن فشار آب نیز می باشد. اگر شما نیز با مشکل کمبود فشار آب در ساختمان خود رو به رو هستید ابتدا باید پمپ آب خانگی را از همه جهت چک کنید. چک کردن پمپ آب به شما کمک می کند تا در صورت وجود خرابی، گرفتگی و نشتی در پمپ آب به آن ها رسیدگی کنید. اگر پمپ آب را به خوبی چک کرده اید اما با مشکلی رو به رو نشده اید باید از یک کارشناس مهارت دیده  در این زمینه کمک بگیرید. کارشناسان با استفاده از ابزار های خاص مانند: فشار سنج می توانند اندازه گیری دقیقی را انجام داده و متوجه مشکل پمپ آب شما شوند. برای آشنایی بیشتر با دلایل کاهش افت فشار آب در ساختمان ها لیستی را برای شما آماده کرده ایم.

دلایلی که باعث افت فشار آب می شوند:

  • گرفتگی لوله توسط آلودگی
  • ساییدگی یا خرابی روانه ها
  • بروز نشتی در اتصالات و ..
  • خرابی درالکتروموتور یا نیم سوز شدن

 

مشکلات پمپ آب

چگونه بفهمیم یک پمپ آب دچار سوختگی شده است؟

بسیار مهم است که با رسیدگی و مراقبت از پمپ آب از خرابی آن جلوگیری کنید چرا که قیمت خرید پمپ آب جدید بسیار زیاد است. اما اگر از سرویس های دوره ای پمپ آب خود غافل شده اید و اکنون عملکرد پمپ آب شما با مشکل رو به رو شده است دیگر باید به فکر تعمیر و در نهایت تعویض آن باشید. برای درک این مسئله که پمپ آب سوخته یا خیر تنها کافی است به عملکرد آن توجه کنید اگر دیگر پمپ عملکرد ناقصی هم ندارد مشخص است که پمپ دچار سوختگی شده است. یکی از دلایل سوختگی پمپ آب داغ شدن بیش از حد پمپ آب است. در ادامه دلایل داغ شدن پمپ آب خانگی را برای شما لیست کرده ایم.

دلایل داغ شدن پمپ آب:

  • خرابی بلبرینگ ها
  • جریان نامناسب برق
  • خراب شدن پروانه ها
  • بسته شدن دریچه هوا و..

عوامل تاثیر گذار در سوختگی پمپ آب

بروز برخی از مشکلات در پمپ آب باعث سوختگی سریع آن می شود. یکی از این مشکلات کار کردن پمپ آب بدون آب نیز می باشد. عدم وجود جریان آب در پمپ باعث بروز آسیب جدی در پروانه های پمپ شده و در نهایت پمپ در مدت زمان کمی خواهد سوخت. گاهی هم ممکن است پمپ نسوخته باشد اما عملکردی هم نداشته باشد و شما نتوانید تشخیص دهید که آیا پمپ سالم است یا سوخته؟ در چنین حالتی بهتر است ابتدا جریان آب را چک کنید اگر جریان آب قطع باشد طبیعی است که پمپ آب هیچ عملکردی از خود نشان ندهد.

معیوب بودن فشار سنج پمپ یا تنظیم نادرست کلید اتوماتیک

تنظیم نبودن کلید اتوماتیک در پمپ آب باعث می شود که پمپ آب روشن نشود. بنابراین لازم است آن را تنظیم کرده تا فشار در فشار سنج پمپ آب پایین تر از فشار استارت پمپ آب باشد. برای تنظیم کردن فشار سنج پمپ تنها کافی است یکی از شیر های ساختمان را باز کرده و به عقربه های فشار سنج نگاه کنید. سپس متوجه خواهید شد که پمپ آب خانگی تنظیم است یا خیر..

پست قبلی

تفاوت پمپ جتی و پمپ بشقابی

پست بعدی

آموزش نصب پمپ کفکش و طریقه کار آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما