تاریخچه تحول پمپ در طی سالیان

تاریخچه تحول پمپ در طی سالیان

در سال ۲۰۰۰ پیش از میلاد مصری ها وسیله ای اختراع کردند به نام شادوف که دارای یک میله بلند معلق، سطلی در یک انتها و وزنه ای در انتهای دیگر بود.

در سال ۲۰۰ پیش از میلادCtesibius  مخترع و ریاضیدان یونانی سیستم آبی شامل یک پمپ هوا با دریچه هایی در زیر، یک مخزن آب در میان و ردیفی از لوله ها در بالا اختراع کرد. این طراحی اصلی پمپ هایی است که با نام پمپ رفت و برگشتی شناخته می شوند.

در سال ۲۰۰ پیش از میلاد پمپ پیچی ارشمیدسی، به عنوان یکی از برترین اختراعات در طول زمان، توسط ارشمیدس طراحی شد که امروزه همچنان برای پمپاژ مایعات و جامدات گرانولی، هم در کشورهای صنعتی و هم در کشورهای جهان سوم- که آبیاری زمینهای کشاورزی بدون پمپهای الکتریکی روشی ارجح می باشد- مورد استفاده قرار میگیرد.

در سال ۱۴۷۵ میلادی اولین ماشینی که می توان آن را در رده پمپ های سانتریفیوژی (گریز از مرکز) دسته بندی کرد، ماشینی بود برای بالا کشیدن گل و لای که در رساله ای توسط مهندس ایتالیایی دوره رنسانس، Francesco di Giorgio Martini، پدیدار شد.

در سال ۱۵۸۸ میلادی تکنولوژی پمپ آب پره کشویی در کتاب Diverse and Artifactitious Machines نوشته مهندس ایتالیایی، Agostino Ramelli، شرح داده شد، که دیگر طراحی های پمپ و موتور را نیز شامل می شد.

در سال ۱۵۹۳ Nicolas Grollier فرانسوی طراحی اولیه پمپ دنده ای را خلق کرد.

در سال ۱۶۳۶ Pappenheim، مهندس آلمانی، پمپ دوار دو دنده ای را اختراع کرد، که هنوز هم برای روغنکاری موتور استفاده می شود. این پمپ دنده ای این امکان را فراهم ساخت تا دریچه های کشویی رفت و برگشتی مورد استفاده Ramelli کنار گذاشته شوند. Pappenheim ماشینش را با چرخ آبی ای راه اندازی می کرد که به وسیله یک چشمه آب به حرکت در می آمد و برای تغذیه فواره ها از آن استفاده می شد. امپراتور فردیناند دوم امتیازی برابر با حق اختراع به وی اعطا کرد.

در سال ۱۶۵۰ Otto van Guericke پمپ خلاء پیستونی را ابداع کرد که برای جلوگیری از نشتی بین سیلندر و پیستون در آن از واشرهای چرمی استفاده می شد.

در سال ۱۶۷۵ Sir Samuel Moreland، مدرس، دیپلمات، جاسوس، مخترع و ریاضیدان انگلیسی، پمپ پلانگر را ابداع نمود که قادر بود مقدار زیادی از آب را با مقاومت نسبتاً کمتری از یک پمپ زنجیری یا دیگر پمپ ها به بالا بکشد. پیستون آن دارای یک سیل چرمی بود. پمپ Moreland احتمالاً اولین استفاده از دسته پیستونی و محفظه آب بندی (بسته شده در یک سیلندر) برای جابجایی آب بوده است.

در سال ۱۶۸۷ Denis Papin، مخترعی زاده فرانسه، اولین پمپ گریز از مرکز واقعی را ساخت. پمپی که دارای پره های مستقیم برای زه کشی محلی بود.

در سال ۱۷۳۸ اصل برنولی در زمینه دینامیک سیالات حاکی از این بود که، برای جریان غیرویسکوز، افزایش سرعت سیال همزمان با کاهش فشار یا کاهش انرژی پتانسیل سیال رخ می دهد. این اصل به نام ریاضیدان سوئیسی-آلمانی، Daniel Bernoulli، که آن را در کتاب خود تحت عنوان هیدرودینامیکا چاپ کرد، نامگذاری شد. این اصل برای انواع گوناگون جریان سیالات به کار گرفته می شود و ندرتاً تحت عنوان معادله برنولی شناخته می شود.

در سال ۱۷۸۲ James Watt، ابداع کننده مکانیزم لنگ شاتون در موتور بخار، که تبدیل حرکت رفت و برگشتی پیستون به حرکت دوار را ممکن می ساخت، پیستون نوسانگری را طراحی نمود که تیغه دوار باله شکل در آن چرخشی کامل ایجاد می کرد که دریچه های ورودی در محفظه ای که توسط یک دیوار شعاعی منحنی جدا شده بود را باز میکرد.

در سال ۱۷۹۰ Briton Thomas Simpson، از نیروی بخار جهت موتورهای پمپاژ برای کاربردهای آب شهری استفاده کرد و شرکت Simpson & Thompson در لندن را افتتاح کرد.

در سال ۱۸۳۰ پمپ پیچی مدرن توسط Revillion اختراع شد.

در سال 1845 Henry R. Worthington اولین موتور پمپاژ بخار با عملکرد مستقیم را ابداع نمود. Worthington اولین محصولات خود را جهت نیرومندسازی قایقهای کانالی و کشتیهای نیروی دریایی آمریکا طراحی نمود. وی سپس در طراحی پمپها جهت تغذیه دیگ بخار، خطوط لوله نفت و مصارف هیدروالکتریک پیشگام شد.

در سال 1846 Johnson  اولین پمپ گریز از مرکز سه طبقه را ساخت.

در سال 1848 در سنکا فالز- نیویورک، شرکت Seabury S. Gould منافع Edward Mynderse و H.C Silsby in Downs، Mynderse & Co.، را خریداری نمود و Downs & Co. را تشکیل داد که سپس به شرکت تولیدی Goulds شناخته شد.   

در سال 1849 Goulds اولین پمپ تمام فلزی دنیا را ریخته گری و مونتاژ نمود. 

در سال 1851 John Appold، مخترع بریتانیایی، پمپ گریز از مرکز با پره منحنی را معرفی نمود که 68% بازده داشت و بنابراین بازده پمپ ها 3 برابر افزایش یافت. 

در سال 1851John Gwynne  اولین اختراع خود در زمینه پمپ گریز از مرکز را ارائه کرد. پمپ های قبلی او در درجه اول برای زهکشی زمین مورد استفاده قرار میگرفتند و بسیاری از آنان امروزه نیز در موزه های پمپ قابل مشاهده هستند. انرژی آنان معمولاً توسط موتورهای بخار Gwynne تامین می شد. با پایان قرن نوزدهم Gwynne پمپ هایی در تمامی اندازه ها تولید می کرد که تمامی مصارف صنعتی را تحت پوشش قرار می داد- از الکترو پمپ های کوچک تا پمپ هایی با ظرفیت 1000 تن در دقیقه. شرکت او همچنین شروع کرد به تولید پمپ هایی برای مصارف علمی، مانند پمپ های پرسلین (چینی) برای کارهای شیمیایی. در دهه 1930 آنها حدود 1000 مدل مختلف تولید میکردند.

در سال 1857 Worthington اولین پمپ بخار دوبلکس افقی با عملکرد مستقیم را تولید نمود.

در سال 1859 Jacob Edson پمپ دیافراگمی را ابداع نمود و شرکت Edson در بوستون را تاسیس نمود تا پمپ های خود را ساخته و به فروش برساند.

در سال 1860 Adam Cameron شرکت Cameron Steam Pump Works را تاسیس نمود و به یکی از پیشروها در پمپ های بخار رفت و برگشتی تبدیل شد. همچون Worthington، اولین محصول Cameron برای راه انداختن کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده و کشتی های تجاری مورد استفاده قرار گرفت. بعدها پمپ های Cameron در تغذیه منابع آبی، خطوط لوله و پالایش نفت و بویلر مورد استفاده قرار گرفت.

در سال 1868 Stork Pompen از هنگلو- هلند، در ساخت پمپ حلزونی بتنی برای زهکشی آب پیشگام شد.

در سال 1870 Osborne Reynolds، استاد بریتانیایی، طرح اصلی پمپ گریز از مرکز را ایجاد نمود.

در سال 1871  Johannes Klein برای دستگاه تغذیه دیگ بخار، موفق به دریافت حق اختراع شد. او به همراه Friedrich Schanzlin  و Jakob Becker، شرکتی را تحت عنوان KSB، جهت ساخت تجهیزات و شیرفلکه تغذیه بویلر، تاسیس نمود.

در سال 1874 Charles Barnes از نیوبرانزویک- کانادا، پمپ پره ای را ابداع کرد.

در سال 1874 Wilson-Snyder تدریجاً موفق به راه اندازی خط اولیه پمپ های تصفیه، خط لوله و دوغاب شد.

در سال 1874 Gotthard Allweiler یک سری از پمپ های بشکه کش دستی (hand wing pump) را اختراع و تولید نمود.

در سال 1886 Jens Nielsen، موسس شرکت Viking Pump، ضمن طراحی پمپی جهت برداشت آب اضافی که از نهر نزدیک به معدن سنگ آهن نفوذ میکرد، اصول پمپ های دنده ای داخلی را ابداع نمود.

در سال 1886 شرکت United Centrifugal Pump تشکیل شد. این شرکت اولین تامین کننده پمپ های فشار قوی جهت خطوط لوله محصولات پالایش شده و نفت خام شد.

در سال 1897 Preston K.Wood اولین پمپ توربینی چاه عمیق را در لس آنجلس- کالیفرنیا ساخت.

در سال 1899 Robert Blackmer تکنولوژی پمپ پره ای دوار را ابداع نمود، طراحی پمپی که حرکتی مهم از اصول و فرایند پمپ های دنده ای قدیمی به پمپ های پره کشویی امروزی بود.

در سال 1900 Siemens اولین اختراع آلمانی کمپرسورها و پمپ های خلا رینگ مایع را مطرح نمود.

در سال 1901 Byron Jackson اولین پمپ توربینی عمودی جهت چاه های عمیق را توسعه داد.

در سال 1902 شرکت پمپ سازی Aldrich ساخت اولین خط از پمپ های جابجایی مثبت رفت و برگشتی جهت کارخانه های فولاد و آب زدایی معدن را آغاز نمود.

در سال 1904 Jens Nielsen برای ساخت طرح پمپ دنده ای اش از یکی از کارمندان به نام George “Shorty” Mathes طلب کمک کرد.

در سال 1905 پمپ های گریز از مرکز طبقاتی توسعه یافتند.

در سال 1905 دو پمپ سه پیستونی Goulds در ساختمان نیویورک تایمز نصب شدند که تا آن تاریخ بیشترین ارتفاع آب- 387 فوت، 6 اینج- را دارا بودند.

در سال 1906 André Petit پمپ دیسکی خارج از مرکز را ابداع نمود و شرکت خود در پاریس را تاسیس نمود.

در سال 1908 Western Land Roller در طراحی و ساخت پمپ های آبیاری پیشگام شد.

در سال 1908 Hayward Tyler اولین الکتروموتور برای استفاده زیر آب را ایجاد کرد و پمپ بدون شفت سیل و یکپارچه – BCP- را ساخت.

در سال 1910 Lewis H. Nash اولین اختراع آمریکایی برای پمپ وکیوم رینگ مایع را مطرح ساخت.

در سال 1911 Jens Nielsen، ضمن تاسیس شرکت Viking Pump، اولین پمپ دنده ای داخلی را ساخت. پمپ دنده در دنده دوار Viking (اولین در نوع خود) وارد بازار شد.

در سال 1912 ماده ای به نام Durion، یک ماده مقاوم در برابر خوردگی، توسط شرکت ریخته گری Duriron (بعدها تحت عنوان Durco Pump) اختراع و در فراوری تجهیزات به کار گرفته شد.   

در سال 1913 Albert Baldwin Wood، مخترع و مهندس، پمپ پیچی Wood را اختراع کرد.

در سال 1915 شرکت Viking Pump برای طراحی دنده داخلی برنده جایزه Panama Pacific شد.

در سال 1915 Albert Baldwin Wood، پمپ زباله Wood را اختراع کرد. Wood احیای زمینهای باتلاقی و تلاشها جهت توسعه بیشتر زمینهای تحت اشغال نیواورلئان را رهبری کرد. برخی از پمپهای Wood به مدت 80 سال متوالی بدون نیاز به تعمیر مورد استفاده قرار گرفته اند. پمپهای جدید هم از روی طراحی او ساخته می شوند.

در سال 1916 Aldrich اولین پمپ رفت و برگشتی مستقیم را تولید کرد.

در سال 1916 هنگامی که Armais Sergeevich Arutunoff اولین پمپ شناور را در روسیه اختراع کرد، این پمپ تا دهه 1950 در ایالات متحده مورد استفاده قرار نگرفت. Arutunoff ابتدا پمپ هایش را برای استفاده در کشتی ها، چاه های آب و معادن طراحی کرد و سپس طراحی آن را جهت کار در چاه های نفت تغییر داد. در نتیجه‌ی اصلاحات مجدد طراحی Arutunoff، اکنون انواع مختلفی از پمپ های شناور وجود دارند که امکان استفاده در پمپاژ آب آشامیدنی، ساخت فواره و پمپاژ فاضلاب را به وجود می آورند.

در سال 1916 اولین پمپ مکشی DORRCO توسط شرکت پمپ سازی Dorr-Oliver برای صنایع فراوری مواد معدنی ساخته شد.

در سال 1917 Louis Bergeron پمپ حلزونی بتنی را اختراع و Bergeron S.A را تاسیس کرد.  

در سال 1918 Byron Jackson اولین پمپ روغن داغ را برای صنایع نفتی تولید کرد.

در سال 1920 Viking اولین پمپ سوخت مشعل خانگی با استفاده از سیل مکانیکی را ساخت.

در سال 1921 Harry LaBour شرکت پمپ سازی LaBour را تاسیس کرد. LaBour به عنوان پیشرو در توسعه پمپهایی برای صنایع شیمیایی، آلیاژهایی مقاوم در برابر خوردگی ساخت تا آنها را در ساخت پمپ ها به کار گیرد. تا زمان او اسید سولفوریک همیشه به وسیله پمپهای سربی، تنها ماده شناخته شده ای که میتوانست غلظت معینی از اسید را تحمل کند، پمپاژ می شد.

در سال 1921 Jeumont-Schneider شروع به ساخت پمپ های آب و اسلاری در فرانسه کرد و سپس پمپ های طبقاتی برای جابجایی مایعات حاوی مواد جامد را ایجاد کرد.

در سال 1921 شرکت پمپ سازی Dorr-Oliver سری OLIVITE پمپ های سانتریفیوژ را جهت انتقال دوغاب تولید کرد.

در سال 1923 Byron Jackson اولین استفاده از پمپ های سانتریفیوژ برای خطوط لوله نفت و اولین ایستگاه اتوماتیک تقویت کننده را به نمایش گذاشت.

در سال 1923 مجموعه شرکتهای Ruthman اولین پمپ عمودی بدون سیل در جهان را طراحی کرد.

در سال 1924 شرکت Durco Pump اولین پمپ دنیا را که به طور ویژه برای فرایندهای شیمیایی طراحی شده بود ارائه کرد. این طراحی درصدد بود که رهبری بلامنازع جهانی در طراحی پمپ ANSI را به دست گیرد.

در سال 1926 شرکت Pacific Pump اولین پمپ روغن داغ دو جداره را تولید کرد.

در سال 1926 O.H. Dorer برای اولین القا کننده ای که باعث کاهش NPSH مورد نیاز میشود، حق اختراع دریافت کرد. القا کننده ها تا دهه 1960 وارد خط تولید استاندارد پمپ ها نشدند.

در سال 1927 شرکت Viking خط تولید پمپ های مایعات خطرناک جهت مصرف در بازار نفت کوره را ارائه کرد.

در سال 1927 Aldrich اولین پمپ رفت و برگشتی چند سیلندری با محورهای متغیر را تولید کرد. 

در سال 1928 شرکت Worthington-Simpson بزرگترین موتور پمپاژ با نیروی بخار را برای تامین آب شهری تولید نمود.

Byron Jackson اولین پمپ دوجداره تغذیه را در نیروگاه مورد استفاده قرار داد.

در سال 1929 شرکت Pleuger در برلین-آلمان تشکیل شد. اولین تولیدات آن پمپ های شناور برای آبزدایی در ساخت راه آهن های زیرزمینی و مترو بود. Pleuger در اولین استفاده موفق از پمپ های شناور در خدمات دریایی پیشگام شد.

در سال 1929 Byron Jackson اولین پمپ تغذیه دوجداره را در نیروگاه استفاده کرد.

در سال 1929 Stork Pompen اولین پمپ حلزونی بتنی جهت زهکشی را تولید و پوسته پمپ و ساختمان ایستگاه پمپاژ ادغام نمود.  

در سال 1930 هنگامی که René Moineau در حال ابداع کمپرسور برای موتورهای جت بود، به این پی برد که این اصل میتواند به عنوان سیستم پمپاژ نیز به کار گرفته شود. دانشگاه پاریس دکترای علوم را برای پایان نامه او در مورد “کپسولیسم جدید” به وی اعطا نمود. رساله وی مبنایی شد برای پمپهای حفره ای پیشرونده.   

در سال 1933 ورژن اصلی پمپ بوش به صورت پمپ استوانه ای سربسته طراحی شد. در سال 1960 این طراحی مدرن شد. این پمپ با نام پمپ بوش زیمباوه شناخته می شود که استانداردی ملی برای پمپهای دستی در زیمباوه است. پس از استقلال زیمباوه در سال 1980، دولت نسخه مدرنیزه خود از پمپ، تحت عنوان پمپ بوش زیمباوه نوع B را ساخت. این پمپ امروزه به عنوان یک گنجینه ملی شناخته می شود که تصویر آن در سال 1997 بر روی تمبر پستی چاپ شد.

در سال 1933 J.C. Gorman and Herb Rupp پمپی با مشخصه ضد گرفتگی ارائه کرد. این پمپ از دیگر پمپ های گریز از مرکز خود مکش که پیشتر ابداع شده بود عملکرد بهتری داشت. شرکت Gorman-Rupp در این سال تاسیس شد.   

در سال 1936 Robert Sheen پمپ تزریق دقیق را ابداع نمود. بخش اصلی این ابداع بر مبنای روش حجم کنترل شده بود که درواقع ذات این نوع پمپ بوده است. اولین پمپ ها در زیرزمین خانه پدرش، Milton Roy Sheen، مونتاژ شدند؛ جایی که طرح اولیه ریخته‌گری ایجاد شد.

در سال 1936 Robbins & Myers گواهینامه آمریکای شمالی را برای پمپ حفره ای پیش رونده Moineau کسب کرده و برند Moyno را به آن اختصاص دادند. 

در سال 1937 IDP اولین پمپ جدایش شعاعی با کشش از عقب را تولید نمود.

در سال 1937 Worthington اولین سیستم های کک زدای هیدرولیک در جهان را تولید نمود.  

طی سالهای 1937 تا 1939 شرکت Smith Precision Products (پمپ اسمیت( 3 نوع پمپ طراحی نمود که 2 نوع آن (مدل 200 و 300) مشخصاً برای انتقال گاز LP طراحی شد.

در سال 1939 Durco آلیاژ 20 (Alloy 20) را ابداع نمود که ماده صنعتی استاندارد جهت سطوح خورنده می باشد.

در سال 1939 شرکت Dorr-Oliver Pump پمپ دوغاب دیافراگمی اولیور را برای جابجایی دوغاب توسعه داد. این پمپ ها که در اصل برای انتقال دوغاب معدنکاری و اسیدهای مربوط به آن طراحی شده بود، تبدیل به پمپ لجنکش جریان زیرین اولیه برای صنعت فاضلاب شد که استفاده از آن در دهه 1970 پس از قانون آب پاک آغاز شد.

در سال 1939 شرکت Smith Precision Products اولین پمپ انتقال گاز مایع را برای گاز LP ساخت.

در سال 1940 Reuben Smith از شرکت Smith Precision Products (پمپ اسمیت) اولین تائیدیه برای پمپ گاز LP را از کمیسیون حوادث صنعتی کالیفرنیا دریافت کرد. این تائیدیه برای پمپ مدل 4X بود و این تائیدیه یک گواهی مبنی بر “مناسب جهت استفاده” بود.

در سال 1941 انجمن سازندگان پمپ بریتانیا تاسیس شد.

در سال 1942 تیم Gorman-Rupp اولین پمپ جابجایی زباله با قابلیت بازرگانی را خلق نمود تا پاسخگوی نیاز پیمانکاران بوده و سختی های پمپاژ تانکرهای متعفن پر از زباله، چاه فاضلاب و سرویسهای بهداشتی خارج از خانه  را تاب آورد.

در سال 1944 طی جنگ جهانی دوم، پمپ های تریم فوق ساکت Goulds در تمامی زیردریایی های نیروی دریایی آمریکا نصب شد. در آن سال 157 کارگر مرد Goulds به جنگ رفتند و 157 کارگر زن در بخش ساخت Goulds جایگزین آنها شدند. Goulds در آن سال به دلیل تولیدات برجسته تجهیزات جنگی نشان معتبر ارتش نیروی دریایی دریافت نمود.

در سال 1947 Flygt’s Sixten Englesson، مهندس ارشد، نمونه اولیه اولین پمپ کف کش را، که بعد ها با نام “قفس طوطی” یا پمپB شناخته شد، ساخت که در ساخت و ساز در معدنکاری مورد استفاده قرار گرفت.  

در سال 1948 شرکت Smith Precision Products برای اولین سیل مکانیکی به کار رفته در پمپ های انتقال گاز مایع حق اختراع دریافت کرد. این سیل ها اولین بار در سال 1947 تولید شد.

در سال 1949 پمپ های HMD اولین پمپ مگنتی در جهان را اختراع و مهندسی کرد.

در سال 1950 Vanton پمپ دوار خودمکش بدون سیلFlex-i-liner  را ساخت که مایعات خورنده، ساینده و ویسکوز و همچنین آن دسته از مایعات که بایستی بدون آلودگی محصولات منتقل شوند را پمپاژ میکرد.

در سال 1954 اولین زیردریایی با سوخت اتمی در جهان با کمپرسور و پمپ تغذیه دیگ بخار Ingersoll-Rand  تجهیز شد.

در سال 1954 Blackmer یک پمپ جابجایی مثبت برای گاز نفتی مایع (LPG) اختراع کرده و ساخت.

در سال 1954  شرکت Smith Precision Products (پمپ اسمیت) به منظور ساخت اولین استاندارد برای پمپ های LPG، UL-51، که همچنان مورد استفاده قرار می گیرند، با لابراتوار Underwriters آغاز به کار کرد.

در سال 1954 Worthington پمپ تغذیه دیگ بخار با سرعت بالا (9000 rpm) را تولید کرد.

در سال 1955 Jim Wilden تکنولوژی پمپ AODD (پمپ دیافراگمی بادی) را اختراع کرد. 

در سال 1956 Sixten Englesson پمپ لجنکش با نام C-Pump را برای Stenberg-Flygt AB ساخت که دارای رابط تخلیه و تنظیم کننده سطح آب بود.

در سال 1956 Frank Weis، یکی از مهندسین Smith & Loveless، اولین پمپ بدون گرفتگی برای جابجایی مایعات حاوی جامدات را برای صنعت آب توسعه بخشید.

در سال 1957 Ruhrpumpen Gmbh شروع به تولید پمپ های فرایندی تحت لیسانس Pacific کرد.

در سال 1959 شرکت پمپ Viking پمپ های مایعات ساینده با تاب آوری بالا را راه اندازی کرد و جوهر چاپ بیش از نیمی از روزنامه های اصلی ایالات متحده را جابجا کرد.

در دهه 1960 خطوط جدید پمپ های صنعتی، شامل پمپ های مکش دوبل بزرگ، پمپ های فشار قوی، و پمپ های غیر فلزی توسط پمپ Goulds توسعه یافت. در زمینه سیستمهای آب خانگی، سیستم آب جتی پیشرفت کرد و خط کامل پمپ های مستغرق تکمیل شد.

در سال 1960 Europump تاسیس شد.

در سال 1960 آهن سخت GASITE متعلق به علامت تجاری GIW، برای دوام بیشتر پمپ ها و قطعات توسعه یافت.

در سال 1960 خط کش محاسبه هیدرولیک توسط نایب رئیس GIW و مخترع Danforth Hagler ابداع و دارای کپی رایت شد.

در سال 1962 Sundstrand اولین پمپ سانتریفیوژ سرعت بالای Sundyne را توسعه داد و آن را به شرکت شیمیایی Shell به فروش رساند.

در سال 1962 Grundfos اولین پمپ سیرکولاتور با تثبیت سرعت متغیر را به بازار ارائه کرد.

در سال 1964 KSB با مشارکت شرکتهای شیمیایی آلمانی، پمپ شیمیایی استاندارد CPK را مطابق با استاندارد تازه منتشر شده توسعه داد. 

در سال 1965 پمپ AODD با تاب آوری بالای Warren Rupp به بازار صنعتی معرفی شد تا پاسخگوی تقاضای بالای کارخانجات فولاد و دیگر مصارف بازار صنعتی باشد.

در سال 1968 Durco اولین پمپ فرایندی شیمیایی با لایه کامل PTFE (پلی تترافلوئورواتیلن) را تولید کرد.

در سال 1968 Gorman-Rupp اولین ایستگاه پمپاژ لجن کارخانه، زیرزمینی و فایبرگلاس را تولید کرد.

در سال 1969 Mouvex اولین پمپ دوار بدون سیل، نه بر مبنای مغناطیس، را ارائه کرد.

در سال 1969 Gusher سری 7800 را برای صنعت فیلتر و واشر طراحی کرد.

در دهه 1970 Viking پمپ های spur gear (چرخدنده‌های ساده دندانه دار) را معرفی کرد که بزرگترین فروش پمپ OEM شرکت بود.

در دهه 1970 Gorman-Rupp دوزینگ پمپ آکاردئونی و پمپ اسیلاتور را ابداع کرد.

 در سال 1970 Frank Weis مهندس Smith & Loveless، اولین ایستگاه پمپاژ فاضلاب با درجه بالا را طراحی کرد.

در سال 1971 Gusher یک سیستم پاکسازی (purge hole) راه اندازی کرد که پمپ ها را قادر ساخت 30 تا 40 درصد هوای کشیده شده را انتقال دهد.

در سال 1973 Frank Weis در ساخت اولین سیستم شن گیری گردابی برای تصفیه خانه فاضلاب پیشگام شد.

در سال 1973 KSB اولین شیرفلکه استاندارد چدنی بدون نیاز به نگهداشت، به نام BOA-H را راه اندازی کرد.

در سال 1978KSB خط BOA-W را وارد بازار سوپاپ نمود. اولین دریچه استاندارد با سیت نرم قادر بود بر خاک و کثیفی های داخل مایع غلبه کند.

در سال 1979 Gusher پمپ های طبقاتی برای فشارهای بالاتر مورد نیاز صنایع ابزار ماشین را ساخت.   

در دهه 1980 Viking خطوط پمپ های دنده ای داخلی Viking Mage و آب بند Universal Seal را معرفی کرد که هر دو اولین در نوع خود در این صنعت بودند.

در دهه 1980 کنترل های الکترونیک وارد صنعت شد تا کارآمدی انرژی را در پمپ ها افزایش دهد.

در دهه 1980 GIW تکنولوژی مدلسازی خوردگی را برای پیش بینی عملکرد پمپ توسعه داد.

در سال 1984 اولین سمپوزیوم مصرف کنندگان پمپ A&M در تگزاس برگزار شد.

در سال 1984 Scienco اولین پمپ جابجایی مثبت که برای مصارف کشاورزی طراحی شده بود را تولید کرد.

در سال 1985Sims  اولین پمپ کامپوزیت سازه ای تحت عنوان Simsite Vertical Pit Pump را ساخت. بعدها Sims جایزه محصول نوآورانه برای این محصولات را در سال 1990 دریافت کرد.

در سال 1989 Sier-Bath  برای اولین بار پمپ های چندفازی را در خمیر کاغذ به کار گرفت.

در دهه 1990 اولین پمپ اسلاری (دوغاب) برای نقل و انتقال ضایعات ماسه سنگ نفت دار مورد استفاده قرار گرفت.

در سال 1994 دو محصول مهم توسط Goulds Pumps معرفی شد: مدل صنعتی 3298 پمپ محرک مغناطیسی و مدل تکنولوژی های آب GS “پمپ مستغرق یونیورسال”.

در سال 1994 Sims برای پمپ سانتریفیوژ کامپوزیتی مفتخر به دریافت تائیدیه از نیروی دریایی آمریکا شد. Simsite تست شد و صلاحیت آن برای جایگزینی قطعات پمپ سانتریفیوژ مورد تائید واقع شد و اولین کامپوزیت مورد تائید شناخته شد.

در سال 1994 Baha Abulnaga پمپ اسلاری و کف با پروانه شکاف دار را ابداع نمود. پروانه شکاف دار، با تفکیک فضا مابین پره های اصلی بدون کاهش مسیر عبور در باریکترین نقطه که چشم پروانه می باشد، به کاهش گردش مجدد در پمپ اسلاری کمک می کند. در پمپهای کف این شکاف باعث شکستن حبابهای هوای تشکیل شده ای می شوند که موجب بسته شدن جریان می شوند.

در سال 1995 Sims بزرگترین پمپ کامپوزیت سازه ای جهان را ساخت- دو پمپ توربین افقی Simsite برای شرکت Potomac Electric Power. این پمپ ها 40 فوت بلندی و 3 فوت قطر داشتند.

در سال 1997 ITT Industries  شرکت Goulds Pumps را خریداری کرد و ITT تبدیل شد به بزرگترین شرکت پمپ جهان.

در سال 1999  PumpSmart در ChemShow در نیویورک معرفی شد.

در دهه 2000 پمپ LCC با لایه‌ی لاستیکی که به کمک کامپیوتر طراحی شده بود توسط GIW به بازار معرفی شد.

در دهه 2000 شیر انحرافی دوغاب توسط GIW ابداع شد تا دوام را افزایش دهد.

در سال 2001 Flowserve پمپ سرعت متوسط (MSP) خود با درایو فرکانس متغیر را معرفی کرد.

در سال 2001KSB اولین موتور پمپ مستغرق هوشمند را ارائه کرد. Ama-Porter ICS توسط سنسور کنترل می شود و به فلوتر نیاز ندارد.

در سال 2002 Sims اولین پمپ خطی افقی کامپوزیت سازه ای را معرفی کرد.

در سال 2003 Sims اولین شرکتی شد که دارای پمپ ها و صفحه زیر ستون کامپوزیت و شوک و لزراننده، مورد تائید نیروی دریایی ایالات متحده بود.

در سال 2006 Sims بزرگترین پروانه سانتریفیوژ کامپوزیت سازه ای جهان را ساخت. این پروانه عظیم در پمپ برج خنک کننده متعلق به شرکت Puerto Rican Electrical Power نصب شد. قطر آن 50 اینچ و مصرف آن 2000 اسب بخار است.

 در سال 2006 Allweiler یک پمپ EMTEC-A با تکنولوژی بالا را طراحی و تولید کرد که منحصراً برای به حرکت درآوردن امولیسون ها و لوبریکانتهای خنک کننده طراحی شده بود.

 در سال 2010 Sims اولین پمپ کامپوزیت سازه ای آنتی هیلینگ (پمپاژ آب در مخزن آب موازنه از هر طرف برای حفظ پایداری کشتی) را برای NCL Cruise Lines طراحی و مهندسی می کند.

پست قبلی

پروانه

پست بعدی

لغت‌نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما