چگونه پمپ آب خانگی را دور متغیر کنیم؟

پمپ آب

پمپ آب خانگی با الکتروموتور کار می کند. الکتروموتور دارای یک استاتور است که به تامین انرژی الکتریکی کمک می کند. به حرکت در آوردن استاتور با استفاده از نیروی الکتریکی انجام می شود.  دور چرخش الکتروموتور نسبت به شرایط مصرف کاربران می تواند متفاوت باشد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره دور متغیر کردن پمپ های خانگی هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی انواع دور الکتروموتور پمپ خانگی

در حالت معمولی و پیش فرض می توان گفت دور الکتروموتور پمپ خانگی به شکل زیر می باشد.

  • دور 3000 (دو پل)
  • دور 1500 ( چهار پل)
  • دور 1000( شش پل)
  • دور 750 (هشت پل)

برای مصارف خانگی دور موتور 3000 (دو پل) کاملا مناسب است و اگر لازم باشد می توان دور موتور را به موارد بالا افزایش داد. اگر اطلاعاتی درباره دلایل افزایش دور موتور پمپ آب خانگی ندارید در ادامه این مطلب با بررسی آن ها همراه ما باشید.

بررسی دلایل افزایش دور موتور

افزایش دور موتور دلایل مختلفی دارد که در این بخش قصد داریم در مورد آن ها صحبت کنیم.

فشار بیش از حد انتظار پمپ:در ساختمان ها با گذشت زمان ممکن است مشکلاتی برای شیر های منازل بوجود بیاید. یکی از این مشکلات وارد شدن فشار بیش از حد به لوله ها نیز می باشد. بنابراین برای کنترل این بحران بسیار مهم است که دور الکتروموتور را کاهش دهید. با انجام این کار آب از خروجی پمپ خارج شده و فشار وارد شده بر شیر های ساختمان نیز کم خواهد شد.

تنظیم فشار خروجی پمپ: به طور کلی برای تنظیم دور موتور به نوع سیالی که قصد پمپاژ آن را دارید توجه می شود. بنابراین می توان گفت یکی از دلایل اصلی تنظیم فشار خروجی پمپ آب توجه به میزان فشار سیال نیز می باشد. اگر برای پمپاژ  آب نیاز به قدرت بیشتری باشد لازم است که دور موتور را تغییر داد. البته باید بدانید که در مصارف خانگی کاهش دور موتور در روزهایی که ساختمان خلوت تر است مشکلی را بوجود نمی آورد و به راحتی آب به همه افراد ساکن در ساختمان می رسد.

صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی: جالب است بدانید که تغییر دور الکتروموتور ارتباط مستقیمی با کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف انرژی دارد.

تعمیر و نگهداری: باید بدانید که گاهی ممکن است به دلیل تعمیر و نگهداری دور الکتروموتور پمپ آب  را کاهش دهند. چرا که با کم یا زیاد کردن دور الکتروموتور عیب های دستگاه به راحتی شناسایی خواهد شد.

کاهش سر و صدا:  همانطور که می دانید خاموش و روشن کردن الکتروموتور باعث ایجاد سر و صدا می شود. بنابراین در جهت کاهش سر و صدا می توان دور الکتروموتور را کم یا زیاد کرد.

 

پمپ آب

نکات مهم در خرید اینورتر مناسب برای پمپ آب

قدرت و توان خروجی: یکی از مهمترین فاکتور ها در انتخاب اینورتر توجه به قدرت و توان آن است. چرا که میزان توان پمپ آب خانگی در  ارتباط مستقیمی با تامین توان مصرفی پمپ می باشد. اگر پمپ الکتروموتور دارای قدرت و توان مناسبی باشد کارایی بالایی را برای شما خواهد داشت.

ولتاژ و جریان ورودی: ولتاژ و جریان ورودی اینورتر با شبکه برق محل نصب پمپ آب باید سازگاری داشته باشد. بنابراین در هنگام خرید پمپ آب خانگی باید به ولتاژ و جریان ورودی آن بسیار توجه کنید.

درجه حفاظت (ip): وجود سیستم حفاظتی برا اینورتر بسیار مهم است تا در صورت بروز خطرات احتمالی از پمپ آب محافظت کند.

  • محافظت در برابر ولتاژ پایین
  • حفاظت در برابر فشار آب بالا
  • محافظت در برابر جریان بالا
  • محافظت در برابر ولتاژ بالا
  • حفاظت در برابر دمای بالا

کارایی و راندمان: اگر یک اینورتر با کارایی و راندمان بالایی را انتخاب کنید تاثیر بسیاری بر روی صرفه جویی در هزینه های شما خواهد داشت.

پست قبلی

پمپ آب خانگی چیست؟

پست بعدی

نحوه کاهش صدای پمپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما