نحوه کاهش صدای پمپ

کاهش صدای پمپ

پمپ آب خانگی باعث افزایش فشار آب و حتی ساکنین ساختمان می شود اما همراه با صدای زیادی است که ممکن است باعث ناراحتی ساکنین شود.  اگر به فکر تعویض پمپ برای قطع صدای پمپ هستید باید بگوییم که به طور کلی پمپ های آب صدا تولید می کنند. برای کاهش صدای پمپ آب در ادامه با معرفی روش های مفید همراه ما باشید.

پمپ آب خانگی

چرا پمپ آب خانگی صدای زیادی تولید می کند؟

همانطور که گفته شد پمپ های آب صداهای بسیاری از خود تولید می کنند. دلایل ایجاد صدا در پمپ آب ها می تواند بسیار مختلف باشد که در این بخش به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

نوع پمپ: در خرید پمپ آب باید به مدل آن بسیار توجه کنید چرا که برخی از پمپ ها به طور کلی سر و صدای بسیاری تولید می کنند. در مقایسه پمپ آب خانگی با پمپ جتی باید بدانید که پمپ جتی صدای بسیار بیشتری را تولید می کند.

خرد شدن بلبرینگ: بر روی شفت برای جذب نیروهای شعاعی و محوری بلبرینگ نصب می شود. اگر بلبرینگ دچار مشکل شود با تولید صدای زیاد پمپ مواجه خواهید شد.

مسدود شدن صافی: صافی در پمپ به جلوگیری از ورود مواد جامد به این دستگاه کمک می کند. اگر صافی پمپ دچار گرفتگی شود صدای تولید شده از پمپ آب خانگی نیز زیاد خواهد شد.

مستهلک شدن شفت: شفت سرعت چرخش بالایی دارد که اگر زاویه آن تغییر کند یا دچار خوردگی  شود صدایی که از پمپ خارج می شود را افزایش خواهد داد.

محل قرارگیری نادرست پمپ: روانکاری نامناسب الکتروموتور: روانکاری دستگاه های مهم مانند پمپ آب بسیار اهمیت دارد. اگر روانکاری پمپ آب به درستی انجام نشود سایش اتفاق می افتد. ایجاد سایش در پمپ آب خانگی باعث می شود که صدای پمپ بسیار زیاد شود. بنابراین اگر پمپ آب شما از ابتدا صدای زیادی تولید نمی کرده و به تازگی این اتفاق افتاده است بهترین روش استفاده از روانکار مناسب می باشد.

کافی نبودن فشار آب در دهانه مکش: اگر فشار آب در ورودی دهانه مکش کم شود صدای زیادی از پمپ آب خانگی تولید خواهد شد. دلیل تولید صدای زیاد کم بودن فشار و بوجود آمدن کاویتاسیون نیز می باشد.

 

کاهش صدای پمپ با روانکاری

معرفی راه های کاهش صدای پمپ

نصب عایق صوتی: اگر پمپ آب خانگی شما هیچ مشکلی ندارد اما صدای زیادی تولید می کند بهترین راه برای رفع این مشکل بدون تعویض پمپ آب نصب عایق صوتی است. عایق صوتی را می توان به صورت لایه لایه از جنس های مختلف نصب کرد. نصب عایق صوتی باعث می شود که صدا تا حد بسیاری کاهش پیدا کند. عایق های صوتی از جنس های مختلفی مانند فوم صوتی، فلزات سبک، الیاف شیشه ای و چوب ساخته می شوند. برای رفع مشکل تولید صدا توسط پمپ می توانید از چندین لایه عایق صوتی با جنس های مختلف استفاده کنید.

کاهش صدای پمپ با تعویض قطعات

استفاده از کاور صوتی: خرید کاور صوتی برای پوشش دهی پمپ آب خانگی نیز یکی از روش های دیگر کاهش صدای پمپ آب خانگی است. کاور صوتی از جنس های مختلفی مانند: فوم صوتی، الیاف شیشه ای، فلزات سبک ساخته شده و در بازار وجود دارد. نصب و جداسازی کاورهای صوتی بسیار آسان است.

تعویض قطعات پمپ: اگر صدای پمپ آب شما عوض شده و آزار دهنده است می توانید به فکر تعویض قطعات آن برای کاهش صدا باشید.

تعویض پمپ با مدل کم صدا: بهترین و سریع ترین روش برای کاهش صدای پمپ تعویض آن با مدلی است که صدای کمی تولید می کند. البته تعویض پمپ با مدل های دیگر هزینه هایی را به همراه دارد که شما باید آن ها را در نظر بگیرید. برای کاهش هزینه ها بهتر است ابتدا راه های گفته شده را امتحان کنید. اگر نتیجه مطلوبی از امتحان روش های موجود بدست نیاوردید بهترین راه کار برای شما تعویض پمپ با مدل های کم صدا تر خواهد بود. اگر  به دنبال نمونه های کم صدای پمپ آب خانگی هستید پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت توحید پمپ نیز است.

پست قبلی

چگونه پمپ آب خانگی را دور متغیر کنیم؟

پست بعدی

نحوه انتخاب اینورتر مناسب برای موتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما