پمپ مناسب تخلیه آب باران کدام است؟

برای تخلیه آب باران باید از پمپ مناسب تخلیه آب باران استفاده کرد. پمپ های مناسب تخلیه آب باران شامل: کف کش، لجن کش نیز می شوند. پمپ مناسب تخلیه آب باران باید در آب مستغرق شود. چرا که در غیر اینصورت قادر به تخلیه آب باران نخواهد شد. برای آشنایی بیشتر با پمپ های تخلیه آب باران در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی انواع پمپ تخلیه آب باران

برای تخلیه باران پمپ های مختلفی وجود دارد. در این بخش به معرفی آن ها و شرایط استفاده از هر کدام خواهیم پرداخت.

پمپ کف کش:

یکی از انواع پمپ های مستغرق پمپ کفکش است که در فرآیند تخلیه سپتیک تانک بسیار می تواند موثر باشد. سپتینک تانک (حوضچه جمع آوری آب) یک نوع مخزن زیر زمینی است. از سپتینک تانک برای جمع آوری فاضلاب و آب استفاده می شود. سپتینک تانک ها دارای دو بخش ورودی و خروجی هستند. فاضلاب ساختمان ها یا آب باران از طریق سپتینک تانک جمع آوری می شوند. پالایش فاضلاب و آب باران در سپتینک تانک توسط باکتری های موجود در این تانک انجام می شود. پس از انجام شدن فرایند پالایش آب پاک شده به زمین بر خواهد گشت. جالب است بدانید که در پمپ های کف کفش یک صافی قرار دارد تا از وارد شدن ذرات ریز جامد به پمپ و تانک جلوگیری کند.

پمپ تخلیه آب باران

پمپ لجن کش:

یکی دیگر از پمپ های مستغرق سانتریفیوژ پمپ لجن کش است. پمپ لجن کش نیز می تواند مناسب برای تخلیه آب باران جمع شده باشد. تفاوت پمپ لجن کش با کف کش عدم وجود صافی در پمپ کف کش است. بنابراین با استفاده از پمپ های لجن کش مشکلی درباره انتقال ذرات جامد نیز وجود نخواهد داشت. اگر قصد خرید پمپ های لجن کش و کف کش را از سایت معتبری دارید پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت توحید پمپ نیز می باشد.

پمپ تخلیه آب باران

 

موتور پمپ:

موتور پمپ های لجن کش دیزلی و بنزینی خود مکش عمل می کنند. هدف استفاده از پمپ موتور لجن کش جمع آوری و انتقال آب باران نیز می باشد. در استفاده از موتور های خود مکش باید به این مسئله توجه کنید که شیلنگ ورودی در مکانی باشد که بتواند آب را به خوبی جذب کند.

 

پمپ تخلیه آب باران

نکات مهم درباره استفاده از موتور پمپ

برای استفاده از موتور پمپ باید به نکاتی توجه داشته باشید تا طول عمر موتور پمپ افزایش پیدا کند. برای این منظور بسیار مهم است که موتور پمپ را به موقع و منظم تمیز کنید. تمیز کردن به موقع پمپ باعث می شود که از هر گونه گرفتگی و آسیب به پمپ جلوگیری شود.

مزایای پمپ تخلیه باران

تخلیه آب باران با استفاده از پمپ همراه با مزایایی است. یکی از مزایای مهم تخلیه آب باران با پمپ های تخلیه حفظ منابع آب می باشد. تخلیه آب باران به نوعی باعث کاهش هزینه های خرید آب نیز می شود. بنابراین تخلیه آب باران تاثیر مستقیمی بر روی کاهش هزینه های خانگی و صنعتی خواهد داشت.

سایر مزایای تخلیه آب های باران:

جلوگیری از شور شدن خاک: جمع شدن آب باران باعث می شود که میزان شوری آب افزایش پیدا کند. بنابراین تخلیه آب باران به صورت منظم باعث می شود که شوری خاک کاهش پیدا کند. در واقع می توان گفت یکی از اقدامات حفظ بافت خاک و رشد بهتر گیاهان می شود.

کاهش خطر سیلاب: در مناطق پست احتمال خطر سیلاب وجود دارد به همین دلیل بسیار مهم است که آب ها باران تخلیه شوند تا از خطر سیلاب جلوگیری شود. سرعت عمل در تخلیه آب های مناطق پست بسیار اهمیت دارد.

پست قبلی

نشتی پمپ آب و علامت های آن

پست بعدی

اتصال مستقیم پمپ آب به لوله کشی شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما