نشتی پمپ آب و علامت های آن

نشتی پمپ آب

نصب پمپ آب به ساکنین ساختمان در رفع مشکل افت فشار آب ساختمان کمک بسیاری می کند. اما باید بدانید که پس از نصب پمپ آب نیاز است که هر چند وقت یکبار به سراغ پمپ آب رفته و آن را از نظر عملکرد و سلامتی دستگاه چک کنید. در غیر اینصورت ممکن است پس از گذشت مدتی با نشتی آب مواجه شوید. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره دلایل نشتی پمپ آب هستید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مختصری درباره پمپ آب خانگی

همانطور که گفته شد ساختمان های که تعداد واحد های زیادی دارند ممکن است با مشکل افت فشار رو به رو شوند. به همین ترتیب برای حل مشکل کمبود فشار آب لازم است که از پمپ های آب خانگی استفاده کنند. پمپ آب خانگی دارای انواع مختلفی است. بنابراین اگر قصد خرید پمپ مناسب با ساختمان خود را دارید بهتر است با کارشناسان توحید پمپ تماس گرفته و در این زمینه از آن ها کمک بخواهید.

معرفی علائم نشتی آب

کاهش فشار آب: زمانی که پمپ آب ساختمان دچار مشکل می شود علائمی را به همراه خواهد داشت. اولین علامت نشتی آب در پمپ کم شدن فشار آب در ساختمان است. به طور کلی می توان گفت هر گونه تغییر در فشار آب ساختمان مانند کم یا زیاد شدن ناگهانی فشار آب باعث می شود که افراد متوجه شوند مشکلی در عملکرد پمپ آب ساختمان به وجود آمده است. بسیار مهم است که در صورت مشاهده علامت های خرابی پمپ در اولین فرصت وضعیت پمپ را چک کنید. چرا که اگر در زمان مناسب به سراغ تعمیر و بررسی پمپ نروید ممکن است که با مشکلات جدی تری مثل سوختگی پمپ مواجه شوید.

نشتی پمپ آب

افزایش صدای پمپ آب

افزایش صدای پمپ یکی از علامت های نشان دهنده واضح خرابی در پمپ است. صدای نا متعارف از پمپ نیازمند بررسی سریع پمپ آب می باشد. اگر بررسی پمپ به سرعت انجام نشود ممکن است سرعت سوختگی آن بیشتر باشد. از دلایل افزایش صدای پمپ یا ایجاد صدای نا متعارف می توان به نشت آب اشاره کرد.

ایجاد رطوبت و ریزش آب در محل پمپ

یکی از روش های فهمیدن نشتی در پمپ آب چک کردن مکان نصب آن است. خروج آب از پمپ یا مرطوب بودن محل نصب آن نشان دهنده ایجاد نشتی در پمپ است.

هزینه بالای مصرف آب

اگر مبلغ پرداختی قبض آب شما تغییر پیدا کرده و در مقایسه با ماه های قبل عقلانی نیست باید متوجه این مسئله شوید که پمپ آب ساختمان شما دچار نشتی شده است. برای تعمیر نشتی پمپ ساختمان نیاز است که از افراد مهارت دیده در این زمینه کمک بگیرید.

فرسودگی سیل مکانیکی

یکی از قطعاتی که از نشتی پمپ آب جلوگیری می کند سیل مکانیکی است. بنابراین اگر پمپ شما یکی از علامت های بالا را به شما نشان داده و متوجه نشتی آن شده اید باید به سراغ چک کردن سیل مکانیکی بروید. سیل مکانیکی اگر فرسوده شود نشتی آب در پمپ خانگی اتفاق خواهد افتاد. برای درک بهتر این مطلب و تشخیص سیل مکانیکی سالم از فرسوده بهتر است به تصویر زیر توجه کنید.

ترک خوردگی یا آسیب در محفظه پمپ

یکی از دلایل نشستی پمپ آب خانگی ایجاد ترک خوردگی در محفظه پمپ آب است. محفظه پمپ آب وظیفه نگهداری از آب را بر عهده دارد بنابراین اگر دچار ترک خوردگی شود آب به بیرون راه پیدا کرده و به اصلاح نشتی پیدا می کند. از دلایل ترک خوردگی محفظه پمپ آب به تغییرات آب و هوایی می توان اشاره کرد. یخ زدن آب و سپس فشار آمدن به دیواره های محفظه پمپ در نهایت نشتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

آشنایی  با روش های رفع نشتی آب

اولین مرحله در رفع نشتی پمپ آب چک کردن پمپ و پیدا کردن مشکلی است که باعث بوجود آمدن این مشکل شده است. پس از پیدا کردن دلیل نشتی پمپ لازم است که مشکل را حل کرد. برای مثال اگر بدنه محفظه پمپ دچار مشکل شده لازم است بدنه محفظه پمپ را تعویض کنید.

روش های مناسب برای جلوگیری از نشتی آب

برای جلوگیری از نشتی دوباره محفظه پمپ آب لازم است که از آب بند با کیفیت بالا استفاده کنید. البته باید بدانید که یک بار بررسی قطعات مهم کافی نیست و هر چند وقت یکبار باید به سراغ پمپ رفته و آن را چک کنید تا از نشتی  مجدد آب جلوگیری شود.

پست قبلی

پمپ کفکش تک فاز و حداکثر سایز و ارتفاع آن

پست بعدی

پمپ مناسب تخلیه آب باران کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما