علت خرابی پمپ آب در زمستان

علت خرابی پمپ آب در زمستان

 علت خرابی پمپ آب در زمستان شامل: خرابی یاتاقان ها، تراز نبودن کوپلبنگ ها، کم بودن جریان آب، جرم گرفتن پروانه ها، فرسودگی پروانه ها، فرسودگی رینگ ها می شود. در ادامه این مطلب با بررسی دقیق تر دلایل خرابی پمپ آب در زمستان همراه ما باشید.

مختصری درباره پمپ آب

پمپ آب وظیفه انتقال بهتر آب به سایر واحد های مسکونی و حل مشکل افت فشار در ساختمان را برعهده دارد. یکی از نکات مهم در خصوص پمپ های آب این است که تنها پمپ های کوچک آب کم صدا هستند و سایر مدل ها  صدا تولید می کنند. دلیل کم بودن صدا در پمپ های آب این است که ابعاد کوچک تری دارند و از همه مهم تر جنس بدنه و قطعات آن ها بسیار مرغوب است.

بررسی ارتباط هوای داخل تیوپ با علت خرابی پمپ آب

یکی از دیگر دلایلی که باعث می شود پمپ آب خراب شود وجود هوا دخل تیوپ آب است. وظیفه اصلی هوای داخل تیوپ تنظیم فشار آب است. هر زمان فشار هوا در این تیوپ کم شود حجم زیادی از آب وارد منبع خواهد شد. بنابراین کاهش فشار آب به نازک یا پاره شدن تیوپ کمک می کند. در این صورت هیچ گونه تنظیم فشار آبی بعد از سوراخ شدن تیوپ وجود نخواهد داشت.  از عوامل تاثیر گذار در زودتر خراب شدن تیوپ انتخاب اشتباه منبع آب است. چرا که منبع آب نباید خیلی اندازه بزرگی داشته باشد تا باعث کاهش عمر تیوپ شود.

 

علت خرابی پمپ آب در زمستان

روش های محافظت از پمپ آب

برای محافظت از پمپ آب خانگی  باید بدانید که چه مسائلی باعث کاهش عمر پمپ آب می شود. یکی از این عوامل هوا گرفتن کلگی پمپ آب است که باعث کاهش مکندگی آب نیز می شود. بنابراین در چنین حالتی لازم است که لوله ورودی پمپ هواگیری شود. برای هواگیری کلگی پمپ باید پیچ روی کلگی را باز کنید تا بتوانید آن را به آب شهری وصل کنید. پس از اتصال لوله به آب شهری  هوا از داخل لوله و پمپ خارج خواهد شد.

چرا پمپ یکسره می شود؟

یکسره شدن پمپ به معنی فعالیت مداوم آن خواهد بود. فعالیت مداوم پمپ نیز باعث سوختگی آن می شود به همین دلیل لازم است که به سرعت مشکل یکسره شدن آن را حل کنید. اما مسئله این است که چه دلایلی باعث می شود پمپ به طور مدام کار کنند؟ برای درک بهتر این مطلب به لیست زیر توجه کنید.

دلایل فعالیت مداوم پمپ آب:

از دلایل یک سره شدن پمپ آب می توان به استفاده از کولر آبی، خرابی فلوتر توالت فرنگی، سوراخ شدن لوله، تنظیم نبودن پمپ، خراب شدن شیر یکطرفه، مشکل در کلید اتوماتیک، خشک کار کردن پمپ، هوا کشیدن و ..  اشاره کرد.

 

علت خرابی پمپ آب در زمستان

خسارت های شدید به پمپ آب در زمستان

خطر یخ زدگی پمپ آب را در زمستان بسیار تهدید می کند. بسیار دیده شده است که کلگی پمپ آب در زمستان در اثر یخ زدگی ترکیده است. بنابراین بسیار مهم است که در فصل زمستان بیشتر مراقب مکان قرار گیری پمپ و نحوه فعالیت آن باشید. همچنین می توانید از روش تخلیه کلگی پمپ برای جلوگیری از یخ زدن کلگی استفاده کنید.

نحوه تخلیه کردن آب درون پمپ:

برای تخلیه آب درون پمپ لازم است که ابتدا پمپ آب را از برق بکشید. سپس شیر ورودی آب به پمپ را به طور کامل ببندید. تنها در این حالت است که می توانید به تخلیه آب درون پمپ بپردازید. باز کردن شیر آب سرد پمپ به شما کمک می کند که آب باقی  مانده درون پمپ خارج شود بهتر است تا زمانی که آب درون پمپ به صورت کامل خارج می شود صبر کنید. اگراحساس کردید که ممکن است باز هم درون پمپ آب وجود داشته باشد می توانید به سراغ باز کردن پیچ هواگیری جلوی پمپ بروید. تمامی موارد گفته شده در طول زمستان به کار شما خواهد آمد تا بعد از هر بار استفاده از پمپ برای جلوگیری از یخ زدگی انجام دهید.

پست قبلی

اتصال مستقیم پمپ آب به لوله کشی شهری

پست بعدی

تفاوت پمپ جتی و پمپ بشقابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما