نحوه انتخاب اینورتر مناسب برای موتور

اینورتر مناسب موتور باید دارای فاکتور هایی مانند: نوع برق مصرفی، میزان بار وارد و.. باشد. اگر اطلاعات کافی برای خرید اینورتر مناسب برای موتور ندارید در ادامه این مطلب با بررسی نکات مهم در خرید این دستگاه همراه ما باشید.

نحوه انتخاب بهترین اینورتر

برای انتخاب اینورتر مناسب باید به نوع ماشین آلات، محدوده تنظیم سرعت، دقت سرعت استاتیکی گشتاور راه اندازی و.. توجه کنید. انتخاب بهترین اینورتر باعث می شود که نیازهای حوزه صنعت با پرداخت هزینه های کمتری بر طرف شود.

 

پارامتر های مهم در انتخاب اینورتر:

توان موتور: باید توجه داشته باشید که توان موتور نباید بیشتر از توان الکتروموتور باشد. چرا که در این صورت پارامتر های حفاظتی اینورتر به درستی عمل نخواهد کرد. برای انتخاب درست توان موتور باید به برابر بودن میزان توان موتور و الکتروموتور نیز توجه کرد. در غیر اینصورت خرید اینورتر تنها یک توان بیشتر از توان الکتروموتور مجاز خواهد بود.

سرعت موتور: سرعت موتور به دو عامل فرکانس و تعداد قطب موتور بستگی دارد. بنابراین اگر به یک موتور نیاز دارید که دور موتور بالایی داشته باشد باید به سرعت موتور توجه داشته باشید.

جریان مصرفی موتور: اهمیت جریان مصرفی موتور بیشتر از توان آن می باشد. جریان مصرفی همان جریان نامی موتور است که باید توجه داشته باشید در خرید اینورتر جریان مصرفی موتور باید برابر جریان ورودی موتور باشد.

 

بررسی اهمیت توجه به نوع بار در انتخاب اینورتر مناسب

گشتاور ثابت: عملکرد گشتاور ثابت به گونه ای است که برای حفظ بار در تمام سرعت ها یکسان است. دستگاه هایی که دارای گشتاور ثابت هستند شامل: جرثقیل، بالابرها، کانوایرها و .. می شوند.

نکته: انتخاب درایو برای دستگاه های دارای گشتاور ثابت نیاز به چک کردن جریان مورد نیاز دارد.

گشتاور متغیر: همانطور که از نام آن پیدا است در سرعت های مختلف میزان بار آن تغییر خواهد کرد. همچنین در سرعت بالا به بار بیشتری نیاز دارد. متغیر بودن گشتاور به خصوص در سرعت های کم که موتور به ولتاژ نامی نیاز ندارد باعث صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد. از نمونه دستگاه هایی که از گشتاور ثابت استفاده می کنند می توان به فن و پمپ ها اشاره کرد.

برای نصب اینورتر به چه شرایط محیطی نیاز است؟

ضریب حفاظت ip: اینورتر در فضای باز نصب می شود به همین دلیل رتبه ضریب حفاظت آن بسیار مهم است. به طور کلی ضریب حفاظت ip دو شکل عددی تشکیل شده است. عدد اول نشان دهنده میزان محافظت در برابر اجسام جامد است و رقم دوم نشان دهنده  دفاع در برابر مایعات می باشد. اگر ضریب حفاظت ip اینورتر عدد قابل قبولی باشد اینورتر در برابر تغییرات آب و هوایی و بارش باران، برف، گرد و غبار دچار مشکل نخواهد شد.

دمای محیط: اگر دمای محیط نصب درایو بیشتر از دمای نامی باشد توان خروجی درایو از توان نامی کمتر خواهد شد.

ارتفاع: توجه به ارتفاع نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در انتخاب درایو نیز می باشد.

 بررسی مشخصات برق اینورتر مناسب

تک فاز یا سه فاز: در ایران از برق ac استفاده می شود که شامل دو دسته تک فاز و سه فاز نیز می باشد. اگر برای راه اندازی موتور به برق سه فاز دسترسی ندارید می توانید از اینورتر تکفاز به سه فاز استفاده کنید.

ولتاژ ورودی: ولتاژ استاندارد تک فاز در ایران 220 ولت نیز می باشد. همچنین ولتاژ استاندارد سه فاز 380 ولت است.

 

برای خرید اینورتر مناسب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 برای خرید اینورتر مناسب باید به فاکتور هایی مانند جریان خروجی، توان، کاربری و شرایط محیطی توجه کنید. اگر دانش کافی برای بررسی فاکتور های گفته شده ندارید پیشنهاد ما به شما تماس با تیم حرفه ای توحید پمپ است. تیم حرفه ای توحید پمپ نه تنها شما را به خوبی راهنمایی می کند بلکه محصولات با کیفیتی دارد .

پست قبلی

نحوه کاهش صدای پمپ

پست بعدی

محل نصب پمپ آب خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما