محل نصب پمپ آب خانگی

محل نصب پمپ آب خانگی

پس از خرید پمپ آب خانگی باید بدانید که بهترین محل برای نصب پمپ آب کجاست؟ چرا که قرار دادن پمپ آب خانگی در محلی نامناسب ممکمن است مشکلاتی را برای شما از جمله خراب شدن عملکرد درست پمپ آب به همراه داشته باشد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره محل درست نصب پمپ آب خانگی هستید. در ادامه همراه ما باشید.

پمپ آب خانگی چیست؟

پمپ آب خانگی وظیفه تبدیل نیروی الکتریسیته به مکانیکی را دارد. از پمپ آب خانگی برای افزایش فشار آب به خصوص برای طبقات بالاتر در ساختمان های مسکونی استفاده می شود. پمپ آب خانگی قابلیت پمپاژ آب از صدها متر پایین تر به سمت بالا را دارد. اگر شما نیز با مشکل افت فشار آب روبرو هستید و از پمپ آب برای بهتر شدن فشار آب ساختمانی استفاده می کنید در ادامه با معرفی بهترین محل برای نصب پمپ آب خانگی همراه ما باشید.

مزایای استفاده از پمپ آب خانگی

 همانطور که گفته شد یکی از مزایای مهم خرید پمپ آب خانگی بهبود روند پمپاژ آب برای طبقات بالا در ساختمان هایی است که با مشکل افت فشار آب رو به رو هستند. برای آشنایی بیشتر با کاربرد و مزایای خرید پمپ آب خانگی در این بخش به معرفی مزایای استفاده از پمپ آب خواهیم پرداخت.

  • تنظیم فشار آب ساختمان
  • صرفه جویی در زمان و هزینه ها
  • کمک به پاکیزه تر شدن جریان آب
  • افزایش فشار آب حتی برای طبقات بالای ساختمان

 

محل نصب پمپ آب خانگی

معرفی بهترین محل نصب 

یکی از راه کار های مناسب برای کاهش صدای پمپ، افزایش طول عمر و بهره وری بهتر نصب پمپ آب خانگی در بهترین مکان است. به همین جهت در این بخش ما قصد داریم به معرفی بهترین محل های نصب پمپ آب  بپردازیم. اولین گام برای نصب پمپ آب در محلی مناسب توجه به نوع پمپ است. سپس باید به فضاهای موجود در ساختمان توجه کرده تا بهترین محل را پیدا کنید. برای درک بهتر این مطلب و انتخاب مکان مناسب در ادامه به معرفی عوامل موثر در نصب پمپ نیز اشاره کرده ایم.

 

محل نصب پمپ آب خانگی

 

عوامل موثر در انتخاب محل نصب 

دسترسی آسان به پمپ آب: یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در نصب پمپ آب توجه به دسترسی آسان به پمپ است. اگر پمپ آب در محل مناسبی نصب نشود در صورت بروز خرابی دسترسی به آن برای تعمیر دشوار خواهد شد. بنابراین از همان ابتدا مهمترین مورد برای نصب پمپ آب خانگی توجه به دسترسی آسان به پمپ نیز می باشد.

سر و صدای پمپ: در نظر گرفتن سر و صدای پمپ مسئله ای است که از همان ابتدا در خرید این دستگاه باید به آن توجه کرد. سپس در زمان نصب لازم است در نظر بگیرید که پمپ آب خانگی ممکن است سر و صدا داشته باشد. بنابراین محل نصب پمپ آب خانگی را باید به گونه ای در نظر بگیرید که ساکنان ساختمان را اذیت نکند. همچنین اگر قصد کاهش صدای پمپ را دارید بهترین راهکار برای شما خرید عایق یا کاور های صوتی با جنس های مختلف برای پوشش دهی پمپ است.

محافظت از پمپ: محل قرار گیری پمپ باید به گونه ای باشد که  در معرض تغییرات آب و هوایی قرار نگیرد. چرا که بارش باران و برف به راحتی می تواند عملکرد پمپ آب خانگی را دچار مشکل کند.

  • قرار دادن پمپ آب دور از نور خورشید
  • نصب کردن پمپ در نزدیکترین فاصله به مخزن آب
  • قرار دادن پمپ آب در فضای بسته نیز می تواند مناسب باشد.

مخزن آب و اتصالات لوله کشی: در نصب پمپ آب باید به کم بودن فاصله پمپ آب به مخزن و اتصالات لوله کشی توجه کنید تا با مشکل رو به رو نشوید. یکی از مزایای نصب مخزن آب در نزدیکی اتصالات لوله کشی صرفه جویی در هزینه های شما برای خرید لوله و ..  نیز می باشد. اگر برای نصب پمپ آب خود به مشکل خورده اید و نیاز به کمک افراد حرفه ای در این زمینه دارید پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت توحید پمپ نیز می باشد. 

 

 

معرفی مکان های رایج برای نصب پمپ

  1. نصب پمپ آب در واحد
  2. نصب پمپ آب در پشت بام
  3. نصب پمپ آب بعد از کنتور
پست قبلی

نحوه انتخاب اینورتر مناسب برای موتور

پست بعدی

دلایل زیاد خاموش و روشن شدن پمپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما