دلایل زیاد خاموش و روشن شدن پمپ

زیاد خاموش و روشن شدن پمپ

آیا به تازگی پمپ آب شما زیاد خاموش روشن می شود؟ از آنجایی که خاموش و روشن شدن زیاد پمپ باعث سوختگی آن خواهد شد  بسیار مهم است که در اولین فرصت دلیل این اتفاق را پیدا کرده و آن را حل کنید. از عوامل تاثیر گذار در خاموش روشن شدن زیاد پمپ می توان به تنظیم کلید اتوماتیک و ست کنترل، سالم نبودن تیوب، نشتی در لوله کشی و .. اشاره کرد. در ادامه به طور کلی درباره دلایل خاموش و روشن شدن زیاد پمپ صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مختصری درباره پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی نیروی الکتریسیته را به مکانیکی تبدیل می کند. این تبدیل نیرو توسط پمپ آب خانگی باعث می شود که آب با فشار بیشتری به سایر طبقات ساختمان انتقال پیدا کند. بنابراین اگر در ساختمان شما هم مشکل کمبود فشار آب وجود دارد بهترین پیشنهاد برای شما خرید یک پمپ آب خانگی با کیفیت است.

دلایل خاموش و روشن شدن زیاد پمپ آب

یکی از دلایل اصلی روشن ماندن پمپ آب باز ماندن شیر آب در یکی از واحد های ساختمان است. البته گاهی هم ممکن است لوله کشی ساختمان دارای نشتی باشد و شما از آن بی خبر باشید. برای اطلاع از نشتی ابتدا باید تمامی عوامل زیاد شدن صدای پمپ آب را بررسی کنید سپس به سراغ چک کردن ساختمان در جهت پیدا کردن نشتی باشید. به طور کلی آبرسانی به ساختمان توسط پمپ آب خانگی به گونه ای است که پس از مصرف آب و بست شیر آب پمپ باید خاموش شود. بنابراین اگر شاهد زیاد روشن ماندن پمپ شده اید یا تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ طبیعی نیست باید به فکر حل مشکل باشید. در غیر اینصورت پمپ بعد از مدتی سوخته و مجدد باید هزینه خرید پمپ آب خانگی را بپردازید. در ادامه بیشتر درباره دلایل مختلف علت زیاد روشن و خاموش شدن پمپ آب خانگی صحبت خواهیم کرد.

 

زیاد خاموش و روشن شدن پمپ

تنظیم نبودن کلید اتوماتیک

یکی از دلایل زیاد خاموش و روشن شدن پمپ آب خانگی تنظیم نبودن کلید اتوماتیک نیز می باشد. پرشر سوئیچ یک قطعه مهم در پمپ آب خانگی است که وظیفه روشن و خاموش کردن پمپ را بر عهده دارد. بنابراین اگر پمپ آب شما دچار مشکل در روند خاموش و روشن شده است باید به سراغ تنظیم کردن کلید اتوماتیک بروید. توجه داشته باشید که برای تنظیم کردن پرشر سوئیچ نیاز است که از یک فرد مهارت دیده کمک بگیرید.

 

زیاد خاموش و روشن شدن پمپ

اهمیت ست کنترل در پمپ آب خانگی

از ست کنترل در پمپ آب خانگی برای تجهیز الکترونیکی آن استفاده می شود. در واقع وظیفه ست کنترل تنظیم کردن فشار پمپ و کنترل بر روی نحوه روشن و خاموش شدن پمپ نیز می باشد. بنابراین اگر پمپ آب خانگی شما عملکرد درستی ندارد باید ست کنترل را چک کنید. یکی از دلایلی که ست کنترل دچار آسیب می شود وجود فشار زیاد بر روی پمپ آب خانگی است.

 

زیاد خاموش و روشن شدن پمپ

سوراخ شدن تیوپ منبع تحت فشار

وظیفه اصلی منبع تحت فشار جلوگیری از روشن و خاموش شدن بیش از حد پمپ آب است. تیوپ منبع تحت فشار به راحتی می تواند دچار آسیب شود بنابراین باید مراقب مستهلک شدن آن باشید.  برای عملکرد درست تیوپ منبع تحت فشار باید آب آن را پر کند. اما زمانی که این تیوپ سوراخ می شود دیگر با آب پر نمی شود و این مسئله باعث می شود که برای نوشیدن یک لیوان آب هم پمپ آب روشن خواهد شد. بسیار مهم است که در صورت سوراخ شدن تیوپ منبع تحت فشار آن را عوض کنید چرا که در غیر اینصورت پمپ آب به سرعت دچار سوختگی خواهد شد.

 

زیاد خاموش و روشن شدن پمپ

خراب شدن شناور کولر آبی

یکی از دلایل روشن ماندن پمپ آب خانگی خرابی شناور کولر آبی می باشد. بیشتر افراد متوجه این نکته نخواهند شد و هزینه های بسیاری برای درست کردن پمپ آب خواهد شد. بنابراین اگر موارد قبلی را امتحان کرده اید پمپ آب کاملا سالم بوده است بهترین کار چک کردن شناور کولر آبی می باشد.

خرابی (مستهلک شدن) پروانه پمپ

اگر دمای سیال عبوری از پمپ بالا باشد می تواند آسیب جدی به پروانه پمپ وارد کند. اگر جنس پروانه پلاستیکی نباشد و با چدن، برنج یا استیل ساخته شده باشد کمتر مشکل دمای بالای سیال را خواهید داشت. اما پروانه پلاستیکی در صورت بالا بودن دما دچار مشکل خواهد شد. پمپاژ آب توسط پمپ به عهده پروانه آن است بنابراین اگر پروانه دچار مشکل شود پمپ دیگر قادر به پمپاژ آب نخواهد بود و عملا از کار خواهد افتاد.

خرابی شیر یک طرفه خروجی پمپ

یکی از قطعات ضروری پمپ آب شیر یک طرفه خروجی آن است. چرا که پس از ورود آب و پمپاژ آن توسط پروانه برای خروج آن نیاز به شیر یک طرفه خروجی پمپ نیز می باشد. اگر قطعه شیر یک طرفه خروجی پمپ دچار آسیب شود فشار آب به درون پمپ بر می گردد و این مسئله باعث می شود که پمپ به صورت پیاپی روشن و خاموش شود.

 

زیاد خاموش و روشن شدن پمپ

پست قبلی

محل نصب پمپ آب خانگی

پست بعدی

بهترین پمپ آب خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما