پمپ تخلیه فاضلاب خانگی چیست؟

پمپ تخلیه فاضلاب خانگی

پمپ تخلیه فاضلاب خانگی برای سیستم فاضلاب شهری طراحی شده است. اگر خانه شما به اگوی شهر متصل نباشد نیاز است که از پمپ تخلیه فاضلاب خانگی استفاده کنید. تا زمان استفاده از پمپ تخلیه یک مخزن (سیستم سپتیک تانک) فاضلاب را جمع آوری می کند. بنابراین وظیفه پمپ تخلیه فاضلاب خانگی پمپاژ فاضلاب و انتقال آن به مکان  دیگری است.  در ادامه بیشتر درباره انواع پمپ لجن کش صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

پمپ تخلیه فاضلاب خانگی

معرفی انواع پمپ تخلیه فاضلاب خانگی

پمپ تخلیه فاضلاب خانگی جز دسته بندی پمپ های لجن کش است. پمپ های لجن کش برای انتقال سیال های آلوده مناسب است. بنابراین از این دستگاه برای پمپاژ سیال های تمیز مانند تعویض آب استخر استفاده می کنند. اگر قصد خرید پمپ فاضلاب خانگی را دارید بهتر است به ادامه این مطلب توجه کنید.

انواع پمپ فاضلاب خانگی:

دو نوع پمپ فاضلاب اصلی در بازار وجود دارد. پمپ شناور و پمپ های خشکی که نسبت به هدف خود می توانید آن ها را تهیه کنید. برای درک بهتر این مطلب باید بدانید که پمپ های خشک را در بالاتر از سطح زمین نصب می کنند. پمپ شناور برخلاف پمپ های خشکی باید در سطح زمین و به صورت غوطه ور در آب قرار بگیرد تا بتواند در حالت خود مکش فاضلاب را انتقال دهد.

 

پمپ تخلیه فاضلاب خانگی

چگونه یک پمپ تخلیه فاضلاب خانگی خوب انتخاب کنیم؟

ظرفیت پمپ: در  خرید پمپ تخلیه فاضلاب باید به میزان ظرفیت آن توجه کنید. مهم ترین و اولین پارامتر در انتخاب پمپ تخلیه فاضلاب توجه به میزان ظرفیت آن است. اگر میزان حجم فاضلاب تولید شده با ظرفیت پمپ یکسان باشد مشکلی برای تخلیه فاضلاب پیش نخواهد آمد.

منبع تغذیه: یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در عملکرد پمپ تخلیه فاضلاب توجه به منبع تغذیه آن است. اگر از برق سه فاز با فرکانس 50 هرتز استفاده می کنید بهترین گزینه برای شما خرید پمپ تخلیه فاضلاب سه فاز می باشد. نمونه سه فاز پمپ تخلیه فاضلاب مصرف برق بهینه تری نسبت به مدل تک فاز دارد. اگر هدف مصرف شما از پمپ جزئی است می توانید به سراغ خرید پمپ های تک فاز بروید.

قیمت پمپ: همانطور که گفته شد پمپ تخلیه فاضلاب دارای انواع مختلفی است. بنابراین نسبت به هدف شما از خرید پمپ و مدلی که انتخاب می کنید بدون شک قیمت خرید پمپ متنوع خواهد بود.

ظاهر پمپ: در خرید پمپ تخلیه فاضلاب باید به ظاهر آن توجه کرد. با توجه به ظاهر پمپ تخلیه فاضلاب می توانید از سلامت بدنه پمپ اطلاع پیدا کنید.

 معرفی انواع پمپ فاضلاب خانگی

پمپ فاضلاب خانگی دارای انواع مختلفی است که در این بخش قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم.

پمپ فاضلاب دورانی یا اسکرو : پمپ فاضلاب دورانی از نوع سانتریفیوژ است. عملکرد پمپ فاضلاب دورانی با ضریب امنیتی بالایی است. اگر قصد خرید پمپ فاضلاب خانگی با قیمت مقرون به صرفه ای را دارید بهترین گزینه برای شما خرید پمپ فاضلاب دورانی یا اسکرو نیز می باشد. پمپ اسکرو نیز دارای سه دسته بندی مختلف است.

انواع پمپ دورانی: پمپ شعاعی یک پره، پمپ شعاعی دو پره یا سه پره

پمپ فاضلاب  استوانه ای:پمپ فاضلاب استوانه ای یکی از مدل های پمپ فاضلاب به حساب می آید. تفاوت پمپ استوانه ای با دورانی از نظر خارج کردن سیال ها است. همچنین از نظر طراحی و سرعت دوران با یک دیگر تفاوت دارند.

پمپ فاضلاب حبابی: پمپ فاضلاب حبابی را با اسم های مختلفی در بازار می شناسند. پمپ ایرلیفت، پمپ ماموت در بازار همان پمپ فاضلاب حبابی است. علت این نوع نام گذاری عدم استفاده از پروانه یا قطعه چرخ دنده است.

پست قبلی

بهترین پمپ آب خانگی

پست بعدی

تاثیر پمپ پکیج در افزایش فشار آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما