تاثیر پمپ پکیج در افزایش فشار آب

پمپ پکیج

یکی از محصولات پمپ های سانتریفیوژ پمپ پکیج است. پمپ پکیج کمک بسیاری به افزایش فشار آب می کند. افزایش فشار آب به دلیل یکسان بودن مکان قرار گیری دهانه ورودی و خروجی این پمپ است.  نام دیگر پمپ پکیج در بازار پمپ سیرکولاتور خطی است. اگر در به گردش درآوردن آب گرم در سیستم پکیج ساختمان دچار مشکل هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از پمپ پکیج نیز می باشد. در ادامه بیشتر درباره ویژگی های پمپ پکیج صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بررسی وظایف پمپ پکیج

برای گرم کردن فضای خانه از سیستم گرمایشی استفاده می شود. گرم کردن آب و انتقال  آن به لوله های پکیج ساختمان وظیفه پمپ پکیج نیز می باشد. در واقع وظیفه اصلی پمپ پکیج انتقال آب سرد به درون رادیاتور برای گرم کردن فضای خانه می باشد.

 

افزایش فشار پمپ چگونه انجام می شود؟

پمپ سیرکولاتور نه تنها آب گرم را به لوله های رادیات انتقال می دهد بلکه باعث افزایش فشار آب می شود.  چرا که پروانه پمپ وظیفه انتقال جریان آب را به سمت خروجی بر عهده دارد. افزایش فشار آب به کمک پمپ پکیج زمانی اتفاق می افتاد که جریان آب تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز قرار گرفته و از پمپ خارج شده سپس برای انتقال آب گرم به مشکل خورده است. در واقع پمپ پکیج اجازه افت فشار و عدم عملکرد صحیح را به پمپ نمی دهد.

آشنایی با مزایای استفاده از پمپ سیرکولاتور

افزایش کارایی و عملکرد : استفاده از پمپ سیرکولاتور باعث می شود که ساکنین ساختمان از نظر فشار آب مشکلی نداشته باشند. از کارایی هایی پمپ پکیج می توان به حل مشکل فشار آب ساختمان و کمتر شدن تعداد سیستم های گرمایشی جداگانه ساختمان است. از مزایای استفاده از پمپ سیرکولاتور می توان به تامین نیاز های مصرفی، قابلیت تنظیم و کنترل، جلوگیری از اتلاف آب و انرژی اشاره کرد.

کاهش هزینه ها: پمپ سیرکولاتور عملکرد رادیاتور را بهینه می کند و این مسئله باعث می شود که در مصرف انرژی صرفه جویی شود. بنابراین با کاهش مصرف انرژی شاهد کاهش هزینه ها خواهید بود.

 

برسی نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور

در جهت افزایش فشار آب برای سیستم های گرمایشی مثل آبگرمکن می توان از پمپ سیرکولاتور استفاده کرد. پمپ پکیج به افزایش فشار آب در سیستم های گرمایشی کمک بسیاری خواهد کرد. در ادامه بیشتر درباره نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور صحبت خواهیم کرد.

جذب آب : یکی از کار های پمپ پکیج جذب آب از محیط ذخیره سازی است. جذب آب توسط این پکیج می تواند از آب سرد شهری یا آب گرمی باشد که توسط سیستم گرمایشی تولید شده است.

تراکم آب: پمپ پکیج به حفظ تراکم آب در شرایط مختلف کمک می کند.

پمپاژ آب: جریان آب را از مخزن ذخیره سازی آب های جذب شده به سمت سیستم گرمایشی انتقال می دهد.

حفظ فشار مطلوب: گاهی ممکن است فشار آب در بین انجام مراحل تامین آب سیستم گرمایشی دچار افزایش و کاهش شود. استفاده از پمپ سیرکولاتور به حفظ فشار آب مناسب در سیستم گرمایشی کمک بسیاری می کند.

تامین بهره وری بالا: بهره وری بالا با استفاده از پمپ سیرکولاتور بوجود می آید. تامین بهره وری بالا به افزایش کارایی سیستم گرمایشی کمک بسیاری می کند. اگر قصد خرید این دستگاه کاربردی را دارید پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت توحید پمپ است.

 

معرفی انواع قطعات پمپ سیرکولاتور

  • یاتاقان که وظیفه آن چرخش ایمپلر است.
  • هوزینگ که یک قطعه پلاستیکی است و در بخش پشتی پمپ قرار می‌گیرد.
  • روتور که بخش پره‌ای شکل  و وظیفه آن به گردش در آوردن آب خواهد بود.
  • توربین یا پروانه که برای انتقال قدرت پمپ به آب درون لوله‌ها استفاده می‌شود.
  • خازن موتور که برای ذخیره انرژی برای راه‌اندازی الکتروموتور پمپ استفاده می‌شود.
  • استاتور یا سیم پیچ که برای ایجاد میدان مغناطیسی در داخل پمپ تعبیه شده است.
  • روتور که بخش پره‌ای شکل پمپ پکیج است و وظیفه آن به گردش در آوردن آب خواهد بود.
  • پیچ تنظیم سرویس کار یا پیچ بازدید که برای گریپاژ، هواگیری و تشخیص سلامتی پمپ استفاده می‌شود.
  • کیسینگ یا پوسته پمپ که بیرونی‌ترین بخش آن بوده و وظیفه محافظت از قطعات داخلی را بر عهده دارد.
  • کلید تغییر سرعت پمپ که برای کاهش مصرف انرژی و کنترل میزان دبی به کار می‌رود و از ۳ وضعیت برخوردار است.
پست قبلی

پمپ تخلیه فاضلاب خانگی چیست؟

پست بعدی

تفاوت پمپ پروانه پلاستیکی و پمپ پروانه برنجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما