موتور پمپ ارتفاع بالا چیست؟

موتور پمپ ارتفاع بالا

موتور پمپ ارتفاع بالا،  همانطور که از نام آن پیدا است توانایی پمپاژ آب در ارتفاع های بالا را دارد. بنابراین می توان گفت قدرت پمپ ارتفاع بالا بیشتر از پمپ های معمولی است. در ادامه بیشتر درباره ویژگی های موتور آب توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مختصری درباره پمپ ارتفاع بالا

یکی از کاربردی ترین پمپ ها در کشاورزی پمپ ارتفاع بالا است. چرا که برای آبیاری زمین های کشاورزی به پمپ های قوی نیاز است. توانایی پمپ های کشاورزی در پمپاژ آب بیشتر از صد متر نیز می باشد. بنابراین این نوع پمپ جز دسته بندی موتور آب ارتفاع بالا قرار میگیرد

لیستی از کاربردهای موتور آب:

  • صنعت کشاورزی و آبیاری باغات
  • صنایع عمرانی و ساختمانی
  • تخلیه چاه آب عمیق
  • تخلیه آب استخرها
  • تخلیه فاضلاب‌ها

 

پمپ ارتفاع بالا

چه عواملی در ارتفاع آبرسانی این پمپ تاثیر گذار خواهد بود؟

عوامل مختلف بسیاری بر روی ارتفاع آبرسانی پمپ کشاورزی تاثیر گذار خواهند بود که در این بخش از مقاله به آن ها اشاره خواهیم کرد.

دمای آب: یکی از عوامل موثر در عملکرد پمپ آب دمای آن است چرا که افزایش دمای آب چگالی آب را کم کرده و تاثیر منفی بر روی ارتفاع آبرسانی موتور آب خواهد گذاشت.

قطر دهانه خروجی: یکی از عوامل موثر بر راندمان پمپ آب قطر دهانه خروجی آن است. بنابراین می توان گفت هرچقدر قطر دهانه خروجی پمپ بیشتر باشد راندمان آن بالا تر است.

پروانه پمپ:همانطور که می دانید پروانه پمپ نقش مهمی در عملکرد پمپ دارد و بسیار در نحوه پمپاژ پمپ موثر است بنابراین یکی از عوامل تاثیر گذار در پمپاژ آب و میزان ارتفاع آبرسانی آن پروانه موتور آب است.

طول شیلنگ: در جهت افزایش راندمان پمپ آب می توانید به طول شیلنگ آن بیافزایید افزایش طول شیلنگ پمپ آب به افزایش مقاومت درونی پمپ کمک بسیاری می کند. از طرفی می توان گفت افزایش شلنگ به افزایش ضریب اصطکاک آن کمک می کند.

نوع موتور: موتور شامل انواع دیزلی بنزینی نفتی می شود در واقع می توان گفت تفاوت بین پمپ ها ارتباط مستقیمی با نوع سوخت مصرفی آن ها خواهد داشت. برای مثال سوخت گازوئیل برای موتور پمپ بسیار خوب است و راندمان بالایی دارد. راندمان بالای پمپ دارای سوخت گازوئیل باعث می شود که ارتفاع آبرسانی پمپ نیز بیشتر باشد. بنابراین اگر ارتفاع آبرسانی اهمیت بالایی برای شما دارد باید از خرید موتور آب ارتفاع بالا با سوخت مصرفی بنزینی و نفتی صرف نظر کنید چرا که میزان ارتفاع آبرسانی آن ها کمتر است مدل گازوییلی است. اگر به دنبال خرید موتور پمپ قدرتمندی هستید پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت توحید پمپ است.

پست قبلی

تفاوت پمپ پروانه پلاستیکی و پمپ پروانه برنجی

پست بعدی

نصب ست کنترل بر روی پمپ کف کش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما