نصب ست کنترل بر روی پمپ کف کش

نصب ست کنترل

به طور کلی نصب پمپ کفکش در محیط خشک انجام می شود. همچنین برای افزایش فشار آب از خروجی پمپ می توان از سنت کنترل استفاده کرد. مکان نصب ست کنترل بر روی پمپ کفکش نیز می باشد. در ادامه بیشتر درباره وظایف ست کنترل و نحوه نصب آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مختصری درباره ست کنترل

یکی از تجهیزات مهم  برای بهتر شدن عملکرد پمپ کفکش ست کنترل نام دارد. با نصب کلید اتومات پمپ بر روی پمپ آب در واقع آن را اتوماتیک کرده اید. به همین ترتیب شاهد افزایش فشار آب و کنترل جریان آب خواهید بود. بنابراین اگر از پمپ آب استفاده می کنید اما فشار آب دلخواه را ندارید بهترین گزینه برای شما خرید ست کنترل و نصب آن روی پمپ آب است.

 

کاربردهای ست کنترل

همانطور که گفته شد از وظایف اصلی کلید اتوماتیک پمپ تنظیم فشار آب است. اما باید بدانید که خرید و نصب کلید اتومات پمپ تنها به تنظیم فشار پمپ ختم نمی شود بلکه باعث افزایش طول عمر پمپ کفکش می شود. چرا که نصب ست کنترل بر روی پمپ کفکش اجازه  وارد شدن فشار های ناگهانی به پمپ را نمی دهد. البته باید بدانید که از کلید اتومات پمپ تنها برای پمپ آب های خانگی شهری استفاده می شود. چرا که در مناطق شهری فشار آب بیشتر است. بنابراین می توان گفت در مناطقی که ورودی آب فشار زیادی ندارد نمی توان از ست کنترل استفاده کرد.

بررسی اجزای تشکیل دهنده ست کنترل

ست کنترل از اجزای مختلفی ساخته شده است که در این بخش به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

اجزای ست کنترل:

  • دیافراگم
  • کابل برق
  • شیر یک طرفه
  • بدنه پلاستیکی
  • پیچ تنظیم فشار
  • مانومتر یا فشار سنج

 

نصب ست کنترل

آشنایی با روش های نصب

روش اول: ( بدون استفاده از مخزن)

یکی از روش های نصب کلید اتومات پمپ بدون  استفاده از مخزن می باشد. اگر تعداد واحد های ساختمان شما زیاد نیست می توانید از روش اول استفاده کنید. در روش اول ست کنترل بر روی پمپ به صورت یکسره به لوله متصل خواهد شد. دلیل عدم استفاده از مخزن در روش اول استفاده کمتر ساکنین ساختمان از شیر آب نیز می باشد.

روش دوم: ( با استفاده از مخزن)

مهمترین مسئله برای نصب کلید اتومات پمپ توجه به تعداد طبقات ساختمان است. اگر تعداد طبقات و واحد های ساختمان زیاد باشد لازم است که برای نصب کلید اتومات پمپ ست کنترل از مخزن استفاده شود. چرا که اگر ست کنترل را به صورت یکسره نصب کنید با تعداد دفعات بالای استفاده از پمپ توسط ساکنین دچار مشکل خواهید شد. به همین جهت لازم است که حتما یک مخزن را برای نصب ست کنترل در نظر بگیرید. اگر ساختمان 5 طبقه است و 10 واحد دارد یک مخزن 1000 لیتری برای آن ساختمان کفایت خواهد کرد. سپس کلید اتومات را به منظور کنترل فشار آب بر روی پمپ نصب خواهید کرد.

نکته: توجه به تعداد طبقات و میزان مصرف آب در یک ساختمان در نصب پمپ بسیار اهمیت دارد. بنابراین اگر به این مسئله توجه نکنید و برای ساختمان با تعداد طبقات بالا بدون استفاده از مخزن به سراغ نصب کلید اتومات پمپ بروید با مشکلات زیر رو به رو خواهید شد.

  1. سوختگی پمپ آب
  2. بالا رفتن مصرف آب
  3. کاهش افت فشار در برخی از واحد ها

 

نصب ست کنترل

نکاتی که باید قبل از نصب ست کنترل بدانید

برای نصب صحیح ست کنترلر باید به نکاتی توجه کنید تا در آینده دچار مشکلاتی مانند سوختن پمپ نشوید. اولین مرحله در نصب کلید اتومات پمپ توجه به مکان درست قرار گیری پمپ آب است. ابتدا باید پمپ آب در مکان درستی قرار گرفته باشد تا بتوانید به سراغ اتصال ست کنترل بر روی پمپ آب بروید. پمپ کفکش جز آن دسته پمپ هایی است که  باید در محلی خشک و بدون رطوبت قرار بگیرد. سپس لازم است تا لوله ای را به دهانه خروجی پمپ وصل کنید. لوله نقش هدایت کننده آب را به هر سمتی که شما بخواهید را دارد. همچنین باید توجه داشته باشید که مکان نصب ست کنترل بر روی پمپ آب نیز می باشد. اگر اطلاعات شما در زمینه نصب پمپ کفکش یا ست کنترلر کم است باید از یک نصاب مهارت دیده کمک بگیرید. اگر به دنبال سایتی معتبر برای خرید ست کنترل  نصب راحت آن هستید پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت توحید پمپ است.

پست قبلی

موتور پمپ ارتفاع بالا چیست؟

پست بعدی

نحوه انتخاب پمپ کف کش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما