نحوه انتخاب پمپ کف کش

پمپ کف کش

پمپ کفکش برای انتقال سیال های تمیز مانند آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد خرید پمپ کفکش را دارید باید اطلاعاتی درباره نحوه انتخاب بهترین مدل آن کسب کنید. چرا که هر پمپ قطعات خاص نسبت به خودش را دارد و نسبت به قطعات مناسب انتقال یک نوع سیال خاص می باشد. در ادامه با معرفی روش انتخاب پمپ مناسب نیز صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.

مختصری درباره پمپ های مستغرق

پمپ های مستغرق برای عملکرد بهتر لازم است که در عمق خاصی از آب قرار بگیرند. در غیر اینصورت نه تنها عملکرد خوبی نخواهند داشت بلکه ممکن است در اثر نصب نادرست دچار سوختگی شوند.  از دیگر عواملی که ممکن است بر روی عملکرد پمپ مستغرق تاثیر مستقیم بگذارد قطعات آن است. در واقع قطعات یک پمپ تعیین کننده نوع عملکرد و میزان قدرت آن هستند. قطعات یک پمپ کفکش شامل نوع پروانه پمپ، جنس بدنه، ارتفاع آبرسانی  و دبی نیز می باشد.

عوامل موثر بر انتخاب پمپ کفکش

برای خرید پمپ کف کش ابتدا باید بدانید هدف شما از خرید پمپ چیست؟ با مشخص کردن هدف از خرید پمپ آب متوجه خواهید شد که پمپ را قرار است برای چه منظوری و در چه مکانی استفاده کنید. سپس مشخص خواهد شد که معیار انتخاب یک پمپ خوب میزان توانایی آن پمپ برای هدف شما است.  برای مثال اگر قصد دارید که پمپ کفکش آب را با ارتفاع زیادی انتقال دهد باید به سراغ پمپی بروید که همچین توانایی داشته باشد. به طور کلی قطعات مهم و تاثیر گذار در خرید پمپ نوع سیالی که پمپ می تواند انتقال بدهد و پروانه آن نیز می باشد. در ادامه بیشتر درباره عوامل موثر بر انتخاب بهتر پمپ صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

پمپ کف کش

 

کفکش مناسب با توجه به نوع سیال

یکی مهمترین عوامل در انتخاب یک پمپ خوب و مناسب با هدف شما نوع سیالی است که می تواند پمپاژ کند. برای مثال  پمپ کفکش مناسب سیال های غیر آلوده و تمیز است. بنابراین اگر قصد انتقال سیال های آلوده ای مانند صنایع شیمیایی را دارید بهتر است از کفکش استفاده نکنید. چرا که سیال های صنایع شیمیایی دارای مواد با خورندگی بالا هستند و باعث می شوند که به سرعت پمپ کفکش از بین برود.

ارتفاع آبرسانی (هد)

میزان ارتفاع آبرسانی پمپ نیز نسبت به هدفی که دارید بسیار مهم است چرا که اگر این دو با یک دیگر همخوانی نداشته باشند با مشکل رو به رو خواهید شد. برای انتخاب بهتر پمپ از نظر هد باید به عمق چاه توجه کنید. برای درک بهتر این مطلب به مثال زیر توجه کنید.

مثال: زمین کشاورزی به طول 100 متر با وجود چاق 20 متری با استفاده از پمپ کفکش آبیاری خواهد شد.

دبی (آب دهی پمپ کفکش )

هر پمپ کفکش دارای یک سایز خاصی از دهانه خروجی می باشد. بنابراین در خرید پمپ کفکش باید به میزان دبی آن توجه کنید. چرا که اگر قطر دهانه خروجی کم باشد میزان دبی پمپ کفکش نیز کم خواهد بود.

امکان دسترسی به برق

 یکی از مهم ترین نکات در خرید پمپ کفکش توجه به امکان  دسترسی به برق نیز می باشد. چرا که پمپ های کفکش دارای الکتروموتور هستند و الکتروموتور نیز به کمک نیروی برق کار می کند. بنابراین اگر برای استفاده از پمپ دسترسی به برق ندارید بعد از خرید پمپ کفکش به یک موتور احتراق نیاز پیدا خواهید کرد. باید بدانید که موتوربرق با استفاده از سوخت کار می کند. سوخت مناسب برای موتور برق شامل گازوئیل، نفت، بنزین، گاز نیز می شود. بنابراین قبل از خرید پمپ کفکش باید به همه این موراد توجه داشته باشید.

نوع پروانه پمپ کفکش

پروانه پمپ های کفکش دارای انواع مختلفی هستند. نوع پروانه پمپ کفکش ارتباط مستقیمی با عملکرد پمپ دارد. پروانه پمپ کفکش شامل دو حالت باز و نیمه باز می شود. هر کدام از این پروانه ها برای انتقال یک نوع سیال خاص مناسب است. برای مثال انتقال سیال های آلوده با استفاده از پروانه های باز بدون استفاده از صافی انجام می شود. در صورتی که انتقال سیال ها تمیز با استفاده از پروانه های نیمه باز و صافی انجام می شود. قرار دادن صافی به دلیل حساس بودن پمپ کفکش است. چرا که در صورت ورود ذرات جامد به پمپ مشکلات بسیاری برای پمپ بوجود خواهد آمد. پمپ هایی که برای انتقال سیال های آلوده مناسب هستند لجن کش نام دارند.

پست قبلی

نصب ست کنترل بر روی پمپ کف کش

پست بعدی

تفاوت پمپ لجن کش ساده و خردکن دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما