تفاوت پمپ لجن کش ساده و خردکن دار

لجن کش ساده و خردکن دار

یکی از مهم ترین تفاوت ها در میان پمپ های لجن کش نوع سیالی است که پمپاژ می کنند. باید بدانید که پمپ لجن کش ساده قابلیت انتقال سیال مواد نرم را دارد. در صورتیکه پمپ لجن کش خرد کن دار کاملا برعکس عمل می کند و قابلیت انتقال سیال دارای مواد خشک را دارد. بیشترین استفاده از پمپ های لجن کش مربوط به انتقال فاضلاب ها نیز می باشد. در ادامه بیشتر درباره تفاوت های پمپ لجن کش ساده و خردکن دار صحببت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مختصری درباره مفهوم پمپ لجن کش

پمپ لجن کش کاملا مناسب برای انتقال لجن و فاضلاب نیز می باشد. برخلاف پمپ های لجن کش پمپ های کفکش قابلیت پمپاژ سیال های دارای مواد جامد را ندارند. اگر از نظر قطعات پمپ لجن کش و کفکش را مقایسه کنید متوجه خواهید شد که با یک دیگر تفاوت هایی دارند. برای پمپ های لجن کش از هیچ گونه صافی استفاده نشده اما استفاده از صافی برای پمپ های کفکش امری اجباری است.

پمپ لجن کش ساده :

پمپ لجن کش خرد کن دار: تفاوت پمپ لجن کش خرد کن دار با ساده از نظر پروانه است. پروانه خرد کن دار کاملا مناسب برای از بین بردن ذرات جامد است. یکی از دلایلی که می توان با این پمپ سیال دارای ذرات جامد را انتقال داد وجود پروانه خرد کن دار است. پروانه خرد کن دار تمامی مواد جامد مانند: پارچه، الیاف و .. را از سر راه بر می دارد.

 

لجن کش ساده و خردکن دار

تفاوت های پمپ لجن کش ساده و خرد کن دار

از تفاوت های پمپ لجن کش ساده و خرد کن دار می توان به نوع عملکرد و کاربرد های آن ها اشاره کرد. بنابراین هر زمان قصد دارید که سیال ها دارای ذرات جامد را انتقال دهید باید از پمپ لجن کش خرد کن دار استفاده کنید. در غیر اینصورت استفاده از پمپ لجن کش ساده نیز کفایت می کند.

کاربرد های پمپ لجن کش خرد کن دار: (تصفیه خانه های فاضلاب، صنایع غذایی، صنعت نساجی، صنعت شیمیایی)

کاربرد پمپ لجن کش ساده: (صنعت معدن، استخراج نفت وگاز،صنعت آب و فاضلاب)

 

لجن کش ساده و خردکن دار

بررسی تفاوت نحوه تعمیر لجن کش ساده و خردکن دار

همانطور که می دانید پمپ لجن کش با پروانه خرد کن دار بیشتر مورد آسیب قرار می گیرد. بنابراین نحوه نگهداری از آن سخت تر است. پمپ لجن کش خرد کن دار نیز برای دفعات بیشتری به تعمیرات نیاز پیدا خواهد کرد. برای درک بهتر این مطلب در ادامه این بخش به معرفی دلایل خرابی پمپ پروانه خرد کن دار خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دلایل خرابی پمپ پروانه خرد کن دار:

  • انتقال سیال های دارای ذرات جامد
  • ورود اجسام بزرگ به پمپ لجن کش
  • آسیب دیدن پمپ در اثر برخورد با موادی که قابل تجزیه نیستند.

تفاوت قیمت خرید لجن کش ساده و خردکن دار

یکی از دیگر تفاوت های پمپ های لجن کش ساده و خرد کن دار از نظر قیمت خرید آن ها است. به دلیل خاص بودن پروانه خرد کن دار و تخصصی بودن عملکرد آن می توان گفت که قیمت خرید آن بیشتر از پمپ لجن کش ساده است.

پست قبلی

نحوه انتخاب پمپ کف کش

پست بعدی

پمپ کفکش تک فاز و حداکثر سایز و ارتفاع آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گروه صنعتی توحید پمپ

 تولید کننده الکتروپمپ های کف کش و لجن کش تک فاز و سه فاز

تماس با ما